Göteborg med familien

Categories Travels

I går var jeg og søsteren min i Göteborg sammen med broren våres og familien hans.

Vi begynte å kjøre på lørdag ettermiddag. Det er mer enn tre timers kjøring, men det var verdt det. Jeg og søsteren min la langt bak broren min i kjøringen, det er fordi vi måtte innom Mc’ern da vi ble veldig sultne.

Da vi ankom Göteborg, ble vi litt lost, vi fant ikke fram til campingstedet. Heldigvis kom broren våres og hentet oss.

Jeg forresten aldri campet som ordentlig før. Vi campet på Delsjön, og stedet var faktisk ikke så verst. 240+ SEK for telt for 7 personer, er ikke så verst. Vi fant oss et fint sted og bygget teltet våres. Jeg og søsteren min hadde ikke med sovepose, men vi hadde heldivis pute og fleecetepper, som gjorde at vi ikke ble så kaldt da vi sov.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da alle ble våkne, begynte vi å pakke ned teltet våres. Tror det tok oss en time eller noe. Ting går litt treig på morgenen 😛 Etter å ha pakket ned alt, dro vi til butikken for å kjøpe litt frokost. De har søndagsåpne butikker heldigvis, ellers så hadde vi sikkert sultet. Maten var ganske billig, kanskje ikke grensehandel billig, men billigere enn Norge billig. Etter å ha spist litt, dro vi mot Universum 😀

Universeum er rett ved Liseberg, vi fant heldigvis parkeringsplasser rett utenfor Universeum. Parkeringen koster 2kroner per time! Det er den billigste parkeringen jeg har vært borti!

Universeum er et kjempefint sted, vi gikk faktisk rundt hele stedet. Kjempe fascinerende både for de små og oss store. Det er på en måte en kombinasjon av Teknisk Museum, regnskogen og akvariet. 

Her er i hvertfall bildet fra besøket.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Etter Universeum, kjørte vi mot Norby Shoppingsenter for å spise mat og for å handle litt før vi gikk hver vår vei.

Det var en kjempekoselig liten familieferie, kunne ønsket det varte litt lengre

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Göteborg med familien

  1. Henriette Celin: Det er første gang jeg har gjort dett, og synes det var kjempekoselig 😀

    Museumet var veldig kult! Det var så mye mer der, men fikk ikke tatt bilde

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *