The Great Wall

Categories Film
For en ukes tid så jeg på The Great Wall. Det var mange som sa at det var en skikkelig “white-washing” film eller “white hero” film, men jeg synes det var feil. Jeg tror de mener det fordi de ser det fra et vestlig synspunkt.
 
Selv om jeg bodde på Filippinene, vokste jeg opp med å se på kinesiske fantasifilmer. Det er derfor jeg så på det med et annet synspunkt. Jeg så på filmen som en kinesisk fantasifilm, med noen kjente amerikanske skuespiller. Tror nok at grunnen til at de ville ha noen kjente amerikanske skuespillere er for at filmen skulle appalere til vesten.
 
Jeg likte filmen jeg, men på midten ble det litt kjedelig før det ble spennende igjen. Likte deres fargerike kostymer! Begynte også å mimre til den tiden jeg trente kung fu.
 
Etter å ha sett på filmen ble interessen for å lære kinesisk igjen ganske stor. Da jeg dro hjem så jeg på en kinesisk fantasifilm som jeg elsket, Twin Effect II! Har sett på mye kinesiske filmer i det siste av et eller annet merkelig grunn 😛
 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *