Selge på Finn…

Categories Blogg

Det er ikke alltid lett å selge noe har jeg erfart.  Har prøvd å selge ting både på Finn,  Letgo og Tise. Som selger prøver jeg så godt jeg kan å beskrive varen og gi så mye informasjon som det er mulig

Det verste jeg vet er skambud, og det irriterer meg noe sykt.
Eksempler :
Jeg skulle selge denne nydelige vesken,  ekte selvsagt.

Jeg fikk da følgende ”bud”
– gir deg 3500,  henter den i dag
– gir deg 5000
    Etter å ha svart nei får jeg følgende melding: får 5500 for samme veske
-gir deg 5000 henter i dag.
Altså de er godt under oppgitt pris,  og jeg synes det er litt respektløs å si henter den i dag uten å avtale ordentlig.

Da annonsen for min lommebok var fortsatt ute fikk jeg dette
– ” Den har hotstamp, ingen papirer,eske eller noe oh er slitt! Jeg byr 800kr”
Synes det var en smule frekk bud.  Det er fullt mulig å by på en respektfullt måte, og jeg fikk faktisk solgt til den prisen jeg ville.

Prøver også å selge denne. 

Jeg hadde funnet en selger som var interessert i den.  Hun spurte om det var noen flekker osv,  og da sa jeg ja.  Hun ville ha avslag,  så da sa jeg hun kunne få den for 100 i stedenfor 150. Vi skulle møtes i dag,  men en halvtime før møtet,  skjer dette:
Kjøper:kan jeg betale 70kr?
Meg:du har allerede fått 50 kr i avslag :s
Kjøper:ja kan jeg ikke få 30kr til?
Meg:nei desverre
Kjøper:den er med flekker da? Skjønner du har gått ned 50kr, men 50kr er for lite
Meg:du spurte allerede avslag for den og jeg ga deg det
Kjøper:ja spør igjen jeg.  Selger du den for 70kr til meg?
Meg:nei
Kjøper: da får du selge den videre.  Lykke til med salget. 🙂
Meg: takk
Etter det blokkerte hun meg. Jeg blir helt satt ut jeg. Skjønner heller ikke hvorfor hun blokkerte meg.

Andre ting som jeg synes kan være frustrerende er når potensielle kjøpere spør meg om ting som allerede står i beskrivelsen. Det virker ikke som om folk leser beskrivelsen i det hele tatt.
For eksempel:
-selger sko der det står str 39, får henvendelse også trekker de den fordi de bruker str 37.

En annen ting er folk som spør deg om noe som ikke er relatert til det du selger. 

For eksempel :
-selger Macbook Pro deksel.  Får en forespørsel fra en mann som vil kjøpe den.  Sier til han at kan hente den dagen etter i Oslo.  Så sier han ” hjemme hos deg, bra.  Er du kineser? ”.  Svarer da nei,  ikke hjemme hos meg og nei jeg er ikke kineser.  Så sier han ok.  Spør da om han vil fortsatt ha det,  så sier han nei. 

Altså hva var det han trodde jeg solgte liksom? Det var den rareste jeg har opplevd.

Det å selge er ikke så lett, men treffer man på riktig person er man heldig.  Jeg har lært at selv om det kan gå litt treig med salget,  er det lurt å vente med å finne riktig kjøper. Jeg tror ikke jeg ville solgt til folk som er småfrekke. Selv om de jeg selger er materielt,  synes jeg de fortjener å få nye eiere som er snile.

7 kommentarer

7 thoughts on “Selge på Finn…

  1. Ida Øverland: Absolutt! Veldig mange rare folk der ute. Han fyren var virkelig merkelig. lurer på hva han trodde han skulle få XD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *