Edogawa Fireworks Festival

Categories Travels

Vi ble invitert av verten våres om å se på fyrverkerifestivalen i nærheten av der vi bodde. Hun spurte også om vi ville låne en yukata. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve en yukata, så det takket jeg ja til 🙂

På selve festivaldagen, så var området der vi bodde i fullt av liv. Jeg tror ikke jeg hadde sett så mange mennesker i de dagene vi bodde der. Det så ut som alle var kjempe glade og skulle forberede seg til en storfest.

Verten våres dro hjem til oss for å levere yukataen, siden jeg ikke kunne gjøre det selv. Hun fikset yukataen for meg og pyntet håret mitt 🙂

Geta, som er en tradisjonell sko hadde jeg ikke og det måtte jeg kjøpe selv. Vi dro til en butikk som solgte getaer i nærheten av der vi bodde. Det var to eldre japanere som jobbet i butikken og kunne ikke engelsk, og jeg kan minimalt med japansk. De tok frem alt av de fine getaene de hadde, men hun damen som jobbet der sa at føttene mine var for store ( jeg bruker 39). Mannen begynte da å foreslå å bruke herregeta, men da sa kvinnen nei. Hun fikk meg til å prøve på en geta, og det viste seg at føttene mine passet akkurat til en geta. Så da fikk jeg meg en kvinnegeta 🙂 Litt artig hvordan man klarer å kommunisere og forstå hverandre selv om man ikke kan snakke språket flytende. Jeg ble også glad da de skjønte hva jeg mente med min gebrokken japansk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er jeg, med min fulle antrekk 😀
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fra der vi bodde til Edogawa elven tok det ca 20 minutter å gå. Egentlig så tar det mindre, men jeg hadde på meg geta som er litt vanskelig å gå i og vi spillte Pokemon Go. Da vi ankom stedet var det en del folk der allerede. Kjæresten min ville gå helt bort i nærheten av hvor fyrverkeriene er, så det gjorde vi. Jo nærmere vi gikk så ble det flere mennesker. Det var verdt det, å gå helt til hvor fyrverkeriene er.

Her er noen bilder 🙂 Kanskje ikke de fineste, men å ta bilde av fyrverkeri i mørket er ikke akkurat så lett.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nedenfor er en video som jeg tok av finalen 🙂

Fyrverkerifestivalen varte i 1 time og 15 minutter, og de var ganske presise. Det begynte når det skulle og slutten når den skulle. Festivalen var så utrolig fin. Det er noe fascinerende med fyrverkerier. Japanarene kan fyrverkeriene sine. Fant også ut i etterkant at det en en annen bydel som konkurrerer med festivalen som vi var i, og vi så faktisk et annet sted litt lengre bort som også hadde fyrverkeri 🙂

4 kommentarer

4 thoughts on “Edogawa Fireworks Festival

  1. Henriette Celin: Fyrverkerifestivalet var virkelig en opplevelse! Det var så bra gjennomført 🙂 Takk 😀 Likte den selv, var ganske fristet til å kjøpe yukata for meg selv 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *