Okonomiyaki!

Categories Food

Jeg og kjæresten min er matglade! Okonomiyaki er noe begge har hatt lyst til å spise. Okonomiyaki, tja, hvordan skal man forklare hva det er? Okonomi betyr “hva du vil” eller “hvordan du vil” og yaki betyr grill. Det kan på en måte betraktes som en omelett.

Jeg vet desverre ikke hva restauranten vi dro til het, men vi bare fant det ved en tilfeldighet mens vi var i Shibuya. Vi bestillte en okonomiyaki med blekksprut og svin. Vi visste ikke hvordan det skulle lages, så de snille servitørene våres gjorde det for oss. Vi fant i etterkant en liten brosyre som viste steg for steg hvordan den skulle lages.

De steker først kjøttet for seg selv før det blandes inn i en liten skål med egg og andre tilbehør. Deretter legger de alt nede i stekepanen og former det. De legger en lokk over det i 4 minutter før den må snus, når den er snudd så er det lokk over den i 4 minutter til. Når de fire minuttene er ferdig så setter de saus, majones og andre topping.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Her er våres okonomiyaki in the making 😀
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Her er våres okonomiyaki ferdig steket med saus, majones og topping som jeg ikke vet.  Den var kjempe god og begge ble ganske mette av den!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I vår siste dag i Tokyo dro vi til restauranten. Denne gangen bestillte vi noe annet. Jeg husker ikke helt hva jeg bestillte, men jeg vet at det het Modanyaki og var med nudler. Kjæresten min bestillte en med roastbiff. Bildene nedenfor ble tatt med iPhonen som jeg hadde som lånetelefon, så de er desverre litt mindre.

Modanyakien in the making 🙂

Her er modanyakien ferdig 😀 Den var også ganske god, og denne delte jeg med kjæresten min 🙂

Dette er kjærestens roastbiffokonomiyaki. Han tok en bit av den før jeg fikk tatt bilde. Denne ble forresten ikke laget foran oss, men bak på kjøkkenet. I følge han var den ganske god det også 😀

Nå ble jeg plutselig sulten av å se på alle disse gode matene.

2 kommentarer

2 thoughts on “Okonomiyaki!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *