Alice in Magical Land ( Mahou no Kuni no Arisu)

Categories Travels

En dag mens vi var i Shinjuku dro vi til en themed cafe, Alice in Magical Land. Altså temaet her er alt fra Alice in Wonderland. Vi tenkte vi kunne prøve det, fordi why not? 

Kafeen er i underetasjen av en shoppingsenter. Jeg må innrømme at vi sleit litt med å finne kafeen. VI fikk i hvertfall gått rundt område og shoppet litt på shoppingsenteret 😛

Det som møtte oss da vi gikk inn kafeen var resepsjonen med de største “bøkene” som jeg har sett! Jeg synes det var utrolig stillig. Vi måtte vente i ca 3 minutter før vi ble ført inn i kafeen. De som betjener kundene har på seg kostymer i form av mad hatter klær og Alice klær 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg fikk desverre ikke tatt bilde av hvor vi satt, men jeg klarte å ta bilde av den svære puten som var på sofaen jeg satt i. 

Jeg er faktisk usikker på hva den er, men det her er utrolig fint synes jeg. Det er på midten av kafeen, og er det man legger mest merke til. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var faktisk ikke så lett å velge hva vi skulle spise, og det er fordi det var utrolig mye godt man kunne velge mellom. Vi fant ut etter  noen minutter hva vi skulle spise og bestillte følgende: 

 

Nan dough pizza med curry, pølse og ost 😀 Pizzaen var ikke så stor og passer nok til en person, men det går fint også for to personer. Pizzaen var ganske god og det ble spist opp med en gang 😛
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Til vårt hovedmåltid valgte begge spaghetti carbonara med bacon og onsen egg. Onsen egg er en japansk måte å koke egg på.  Den er tradisjonellt kokt i lav temperatur over og i en onsen som er naturlige varme kilder i Japan. Veldig usikker på om disse ble kokt i en onsen, tviler sterkt på at de ble det 😛 Carbonaraen var veldig god at jeg kunne egentlig spise to av de 😛 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne drikken husker ikke jeg hva det var. Dette var i hvertffall alkoholfritt! Det eneste jeg husker er at det var frukt inni den, og at jeg ikke likte den så godt. Kjæresten min likte den. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne søte desserten skal være en larve. Desserten var ganske god det også. Jeg delte denne med typen og han likte det og. Øynene er blåbær, og den grønne rullekaken er grønnte. Det er corn flakes og frukt under 😀 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Alice in Magical Land ( Mahou no Kuni no Arisu)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *