Tonkatsu Wako

Categories Food

Tonkatsu Wako er en tonkatsu restaurant som befinner seg i underetasjen av shoppingsenteret Shapo på Koiwa stasjon.

Vi er veldig glad i tonkatsu fordi den er så utrolig godt!  Jeg er veldig usikker på hva slags tonkatsu vi hadde bestillt.  Som oftest så pekte vi på et bilde som så fristende ut og bestillte. 

Veldig usikker på slags tonkatsu dette er,  men det var i hvertfall scampi, svin med fylling og en med ost tror jeg. Til siden er det kål, majones, syltet grønnsaker og misosuppe med muslinger. Det er en annen som jeg fikk til siden av maten,  men vi fant aldri ut hva det var.  Det var i hvert fall veldig god. 

Denne er vel den som er det som er vanlig tonkatsu,  svinekotelett!  Her fikk jeg kål,  miso suppe med muslinger,  syltet grønnsaker og revet reddik. 

Dette er noe som kjæresten min bestillte.  Tenkte bare å vise det fram.  Det er tonkatsu også,  det samme som bildet øverst bare at den er kokt i egg( veldig usikker).  Han fikk også de samme mat til siden som meg bare at han fikk potetsalat. 

Det gratis påfyll av ris og kål.  Jeg fikk ikke vist det,  men det er en saus til kålen som gjør at den smaker litt surt, men samtidig veldig godt.  Kan ikke helt beskrive hvordan det smaker.  Tonkatsuen på det andre bildet har også sin egen saus som gjør at den smaker litt søtt. 

Prisen på disse husker ikke jeg så mye av,  men jeg vet at jeg betalte under 300kroner for to personer.  Hvis dere ser så er porsjonene ganske store også. 

 

Vi prøvde tonkatsuen som selges på Mathallen i Oslo.  Det smaker ikke det samme.  Den skal liksom være crispy i utsiden og ha saftig kjøtt inni.  Den vi fikk i går var seig og tørr inni.  

Åå nå fikk jeg lyst på tonkatsu!

5 kommentarer

5 thoughts on “Tonkatsu Wako

  1. Henriette Celin: Utrolig mye mat for den prisen, derfor dro vi dit igjen 😀 For den prisen er det for en person her i Norge 🙁

    Jeg vet, får lyst til å dra tilbake til Tokyo kun for maten deres 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *