Filippinene: Dipolog City del 2

Categories Travels

 

Her er vel del 2 av Dipolog City. Dipolog City er også forresten kjent som “The Orchid City” eller Orkidébyen, og sardinbyen hvis jeg ikke tar feil. Det er her jeg har sett ulike type orkidéer, og hvis jeg ikke tar feil så har nesten alle orkidéer hengende i hagen et eller annet sted. De har også en av de beste sardinene jeg har spist ever!

Det som er litt trist er at jeg fikk ikke besøkt vårt gamle hus 🙁 kjørte ikke forbi den en gang 🙁

Det er et bilde av et kirke forresten, den i hvit med lyseblå detaljer. I den kirka der, samme dagen som jeg tok bildet så var det  700 barn og evt. voksne som ble døpt. Ja 700 ble døpt der! Det er helt utrolig! Litt usikker på hvor mye det koster å døpes, men grunnen til at mange ble døpt den dagen var fordi det var gratis.

Bildet før de to båtene viser forresten to typer gekkoer. Den lille er en husgekko eller butiki på filipinsk. Det er vanlig på Filippinene. Jeg tror ikke at jeg har sett et hus uten en husgekko. Som barn pleide jeg å leke med de. Jeg syntes at det var fascinerende hvordan halen gror igjen dersom den blir kuttet. Noen ganger har den to haletupp (usikker på om det kalles sånn). Den store gekkoen er en tokay eller tuko på Filippinsk. Jeg har alltid vært redd av den, for den er virkelig stor. Da jeg var liten pleide de å si at dersom den fester seg på deg, er det så utrolig vanskelig å få den av. Selv om jeg er redd av den elsker jeg å høre lyden den lager, og det er nok derfor den kalles tuko, fordi den “sier” tuko, tuko. haha.

Jeg kan ikke tro at det var en måned siden jeg var på Filippinene. Jeg savner den allerede 🙁 Det eneste jeg kan gjøre er vel å bare se på bilder og drømme om å dra dit igjen <3

Jeg har forresten ikke overført bilder fra mobilen, så jeg får ikke vist det beste utsiktet fra Dipolog.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

// Here is part 2 of Dipolog City. Dipolog City is also known as “The Orchid City” by the way, and sardines city, if I am not mistaken. This is the place where I have seen different kinds of orchids. If I am not mistaken, I think almost everybody has orchids somewhere in their backyards. Dipolog has also one of the best sardines I have eaten ever.

I find it sad that I did not get to visit our old house, we did not even drive past it 🙁

There is a picture of a church below by the one, the one that is white with light blue details. In that church, the same day as I took the picture, there were 700 people that were baptized. 700 people got baptized! It’s so amazing! I am not sure how much it costs to get baptized in the Philippines, but what I do know is that it was free that day.

The picture before the two boats shows two different types of geckos. The small one is a common house gecko or butiki in Tagalog. It is like the name says, common in the  Philippines. I have yet to see a house without it. As a child I used to play with them. I thought it was fascinating how their tails grew when it got cut. Some of them also had split-tails. The big gecko is called a tokay gecko or tuko. I am still scared of those, and I kid you not they are really big. When I was younger they said that if the tuko sticks on you, it will be quite hard to remove it. Even though I am scared of it, I like it when it makes it’s distinctive sound. It sounds like it says “tuko, tuko” and that is probably why it has that name.

I can’t believe it was a month ago since I was there. I already miss the place. The only think I can do is look at the pictures and dream about being there again <3

Btw, I still have not transferred pictures from my phone, so the best view, which is the sunset at the boulevard will be uploaded when the time comes.

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Filippinene: Dipolog City del 2

  1. Så flotte bilder! så i grunn veldig fint ut inni kirken også. Morsomt at SÅ mange døpte seg den dagen. Men skjønner det siden det da var gratis ;-P
    uff, det dyret så skummelt ut, haha. Skjønner at du er redd den ;-S
    og så fine orkidéer. Det er faktisk favoritt blomsten min 😀
    så der hadde jeg nok likt meg godt 😉

  2. Henriette Celin: tusen takk Henriette <3
    Kirken var gasnke fin ja, veldig fresh ut med de fargene 🙂 Har også hørt at i en annen kirke så var det hele 1000 som døpte seg i en dag!
    Geckoen ja er litt skremmende 😛
    Orkidé er også mamma sin favoritt blomst 😀 De er helt nydelig synes jeg også 😀
    <33

  3. Henriette Celin: Jeg fikk sjokk allerede av 700 :p sånn er det desverre siden de fleste ikke har råd 🙁 det var ikke bare barn son ble døpt, men også godt voksne hørte jeg 🙁

    <33

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *