Tokyo apartment

Categories Travels

Da jeg og broren min bodde i Tokyo leide vi gjennom AirBnb. Vi leide hos en fyr, men bodde på to ulike leiligheter de gangene vi var der. Første gangen vi var der bodde vi med eieren av leilighetene, mens andre gangen så hadde jeg og broren min en leilighet for oss selv.

Første leiligheten vi bodde hos var i nærheten av Akihabara. Det var en studioleilighet og jeg og broren min sov i en køyeseng. Dette er en studioleilighet så vi forventet ikke så mye privatliv, men det fikk vi merkelig nok.  Toalettet hans var en ekte japansk high-tech toalett! Den hadde knapper som gjorde ulike ting og ikke minst setevarmere. Badet var fascinerende synes jeg. Dette er fordi hele badet til og med gulvet kan man faktisk ikke være redd for å søle vann. Han har forresten to hunder, en chihuahua og en pincher. Den ene hunden var veldig bråkete dersom man bevegdeseg midt på natta, men han roet seg ned mot slutten av våres besøk. Vi ble kompiser 😀 Han som vi bodde hos var også veldig hyggelig.

Den andre leiligheten var i Asakusa. Det var mye mindre enn den første leiligheten vi bodde hos. Badet og toalettet var i samme rom og var ganske liten. Kjøkkenet var også liten, men vi brukte aldri kjøkkenet. Jeg og broren min sov i hvert vår seng denne gangen.

I begge leilighetene fikk vi alltid noe velkomst snacks 😀  Vi fikk også låne en pocketwifi. Veldig genialt fordi du har den i vesken også har du wifi med deg over alt!

Jeg fikk aldri tatt ordentlig bra bilder av leilighetene fordi da kom var vi allerede slitne etter flyturene at vi ville bare hvile.  Her er i hvertfall bilder fra leilighetene. De to første bildene er fra første leiglihet, mens den siste er fra den andre leiligheten.


 

3 kommentarer

3 thoughts on “Tokyo apartment

  1. Så koselig begge leilighetene så ut! og morsomt at du ble venn med hunden, hehe.
    Ellers veldig snilt av dem å legge igjen velkomst snacks.
    Toalettet så jo skikkelig fancy ut, og hørtes også det sånn du beskriver det. Morsomt med setevarmer hvertfall x)

  2. Henriette Celin: De var koselige. Det er litt trist også at vi måtte forlate hundene vi ble venner med.
    Setevarmer er noe jeg savner, spesiellt nå i vinteren. Hadde vært en god idé om vi hadde de her i kalde Norge

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *