Tokyo: Different food

Categories Food

Selv om jeg og broren min ikke fikk spist særlig noe mye da vi var i Japan, så prøvde vi ut mat som vi visste ikke fantes i Norge når vi spiste.  Av en merkelig grunn så var vi nesten aldri sultne når vi var i Tokyo. Det er litt dumt siden Tokyo er også kjent for de gode matene deres.  Det vi spiste ofte var sushi, ulike typer sushi faktisk og alle bortsett fra to var veldig gode. Sjøpiggsvinn og natto (fermentert bønner) er noe jeg ikke kommer til å bestille igjen, jeg likte ikke smaken av de to. Da jeg kom tilbake til Norge spiste jeg sushi og jeg vil bare si at sushien her er ikke i det samme klassen.  Det er forresten billige sushi også 😀

Vi fikk også spist takoyaki og det er den med kuler og masse ting oppi. Vi fikk også spist grillet blekksprut. Jeg fikk spist en grønnteiskrem burger. Det er en del mat som jeg ikke husker hva de heter som vi spiste, men jeg kan ikke huske å spist noe vi ikke likte.  Vi fikk også spist de søteste bakervarene man kan spise. Ikke var de bare fint estetisk, men de smakte også veldig godt.

Av drikker så ville vi prøve all slags mulig drikker vi kunne finne våde på automatene og butikkene. Jeg tror ikke en uke hadde holdt dersom vi skulle smake på alle drikkene de har. Det er så mye å velge mellom. De selger forresten både kaldte og varme drikker i automatene. Flaskene de har er også innmari søte 😀  Den grønne drinken er forresten melon soda, og selv om den ser rar ut så smaker den veldig godt!

Nå ble jeg sulten 😛

 

1 kommentar

1 thought on “Tokyo: Different food

  1. Blekksprut virker veldig godt! og sushi ser veldig flott og lekkert ut. Men det liker jeg ikke x) ellers virker bakverkene veldig gode. De så jo utrolig søte ut i tillegg :3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *