Tokyo: Asakusa Sensō-ji

Categories Travels

Nest siste dagen våres i Tokyo dro vi til Asakusa Senso-ji som er en buddhist tempel. Vi dro til dette stedet fordi det var i området vi bodde hos. Jeg tror det tok sånn ca. 10 minutter å gå til stedet.

Da vi ankom stedet var det utrolig mye mennesker. Inne i et stort tempel var det veldig mange mennesker som kastet mynter også var det en munk som ba hvis jeg ikke tar feil. Det var også veldig mange O-mikuji som er på en måte en random spådom. Først så så jeg og broren min bare på det. Vi ville ikke prøve på det siden vi tenkte det var på japansk, men han prøvde på det etterhvert. 

Det man gjør er at man ”betaler” 100YEN også tar man en beholder med spådommene (beholderen ligger på stedet) og rister den. Når man føler at man er klar så skal man ta en stang ut av beholderen gjennom det lille hullet. På stangen står det et tegn og man skal pørve å finne tegnet blant de skuffene som står i veggen. Når man har funnet skuffen med samme tegn som i din stang så åpner man den og tar et ark. Det som står i arket er på en måte din spådom.

Broren min, som jeg nevnte, prøvde først, og han fikk dårlig lykke. Han prøvde for andre gang og fikk dårlig lykke igjen. Da jeg prøvde så fikk jeg en liten lykke. Før vi dro så ville han knytte hans ene dårlig lykke siden de andre gjorde det. For å legge til hans dårlig lykke så klarte arket å ryke. Japaneren foran oss holdt på å le samtidig som han sa ”Det går bra” gjentate ganger. Jeg og broren min bare lo hele tiden for det virket virkelig som dårlig lykke. Mens vi gikk så søkte jeg O-mikuji og fant ut at man skal aldri ta med dårlig lykke hjem. Jeg og broren min løp da tilbake til stedet og knyttet hans siste dårlig lykke. Han ville også prøve lykken sin igjen, selv om han tvilte litt. Vi gjorde samme prosessen, men da han leste arket han fikk sto det at han fikk det beste lykken.

Her er i hvertfall bilder fra turen 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Tokyo: Asakusa Sensō-ji

  1. Henriette Celin: Han fikk den beste lykken til slutt og det var veldig bra for han 😀 Det er litt spennende med spådommer 😀 Uansett så var det en opplevelse som vi begge lo av og som virkelig er uglemmelig 😀 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *