Pray for Paris? Nei!

Categories Blogg

English below the picture

Paris er en av mine favorittbyer så da jeg leste om de grusomme nyhetene i dag var jeg veldig trist. Paris er kjent som kjærlighetensby og de gangene jeg har vært der har det vært med typen. Så for meg er dette virkelig kjærlighetens by hvor jeg har fått veldig mange fine minner. Jeg synes at det er veldig trist at noen velger å ødelegge kjærlighetens by  for noe egoistisk!

Facebook og Instagram feeden min har blitt fylt av #prayforParis, og forandring av profilbilder med det franske flagget. Selv om jeg føler for de i Frankrike, skal jeg ikke forandre profilbildet mitt eller ha #prayforParis som status. Hvorfor? Fordi jeg synes det er urettferdig med selektiv sorg, jeg tror at alle liv er verdige. Ingen bør kunne føle seg mindre verdt enn andre. Når man begynner å lage et emneknagg og bytting av profilbilde for å støtte Paris i forbindelse med terrorangrep selv om det samme og verre skjer i andre land, da synes jeg at det er urettferdig. Signalet det sender til de andre landene er at de ikke er like viktig eller verdig fordi de ikke tilhører Vesten, men jeg kan ta feil.  For noen dager siden var det nemlig et bombeangrep i Beirut der 43 døde og 240 som ble såret, men jeg har ikke sett en #prayforBeirut.

Selv om jeg liker Paris veldig godt skal jeg ikke ha en  #PrayforParis som status. Jeg velger heller en #prayforworldpeace, #praytostopterrorismallovertheworld eller #prayforpeace i stedet.  #PrayforPeace høres faktisk mye bedre ut og er ganske universell og støtter fred. Jeg skjønner godt at emneknaggen er for å vise støtte til Paris, for det trenger de nå, men det trenger også alle de andre. For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor noen mennesker ønsker å drepe uskyldige mennesker. Jeg vil aldri skjønne hvorfor de vil ha krig! Jeg ønsker å leve i en verden der krig ikke vil eksistere lenger, men der alle mennesker i verden samarbeider og aksepterer forskjellene man har. Jeg vet det høres nesten ut som en utopi, men det er noe jeg ønsker!

Så ja, #Prayforpeace! Hjertet mitt går til alle og jeg håper at ingen andre land vil oppleve dette   <3

#Paris is one of my favorite cities, so when I read the horrible news today I was sad. Paris is known to be the city of love. Those times that I was in Paris, I was there with my boyfriend. For me this is truly the city of love, it is where I created a lot of beautiful memories. I really think it is sad that someone terrorizes the city of love for something so selfish!

Both my Facebook and Instagram feed has been full of #prayforParis and changing the profile pictures with the French flag. Even though I feel for Paris, I wil not change my profile picture or have #prayforParis as a status. Why you ask? It it because I believe it is unfair with selective grief. I believe that all life is equal. No one should feel that their lives are less worthy than others. When people start making hastags and changing their profile pictures to show support to Paris because of terrorist attacks while the same or worse happens to other countries, I feel that it is unfair. The signal it sends to those countries is that they are not as important as countries belonging in the West, but I may be wrong on this one. You see, a few days ago there was a bomb attack in Beirut where 43 died and 240 were wounded, I never saw a #prayforBeirut.

Even though I like Paris very much I will not have a #prayforParis staus. I would rather choose a #prayforworldpeace, #praytostopterrorismallovertheworld or #prayforpeace instead. Although #prayforPeace would sound better and it is universal. I do understand why that the hashtag was made to support Paris, because they need it now, but so does all those other countries. I honestly will never understand why some people choose to kill innocent people. I will never understand why they want war. I wish to live in a world where war is non-existent. Where everybody cooperates and accepts the differences everyone has. I know it sounds like utopia, but it is something I wish.

So yes, #Prayforpeace ! My heart really goes out to everyone, and  I hope no other country will experience this anymore <3

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pray for Paris? Nei!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *