Gangnam Korean Restaurant

Categories Food

I dag bestemte jeg for å ta en cheat day, eller middag da. Litt dårlig, men men. Jeg fikk veldig lyst på koreansk mat av et eller annet merkelig grunn. Så da bestemte vi at vi skulle spise koreansk mat, og da dro vi til Gangnam Korean restaurant som ligger ved Munkedamsveien 59. Jeg har vært der en gang og syntes at maten var så utrolig god og mettende at jeg måtte bare komme tilbake.

Jeg bestillte en Ddeokgalbi for forrett og Bibimbap til hovedrett, men vi fikk også mye annet i tillegg. Ddeokgalbi som er en biffkjøtt, var utrolig god og saftig. Til og med salaten servert ved siden av den var utrolig god. En av de tingene vi fikk i tillegg var en liten skål med eple, agurk og et eller annet saus blandet sammen. Smaken til den lille salaten kan jeg faktisk ikke beskrive annet enn at den var god. Vi fikk også kimchi, og en tallerken med egg, potet, tofu og kikerter. De var i små porsjoner, men de var også veldig god. Alt som vi fikk var jo veldig god! Bibimbapen var veldig god selv om sausen var ganske sterk. Den er sterk, men på en god måte. Etter å ha spist opp all maten så var jeg faktisk veldig mett, og jeg som hadde så sinnsykt lyst til å prøve dessert. Han som jobbet der, eller eieren, var veldig hyggelig og ga oss to desserter laget av rispuffs, litt havregryn, rosiner og et eller annet . Den var veldig god, aldri smakt noe liknende. Jeg kunne ønsket jeg visste hva det kaltes.

Jeg har faktisk vurdert å feire bursdagen min her, men først må jeg spare masse penger 😛 Alt ved denne restauranten er veldig god og ikke minst autentisk koreansk mat. Det anbefales i hvertfall hvis man er glad i koreansk kultur og ikke minst sterke retter, koreanere elsker chili ut i fra det jeg har observert.

ahh, mat <3


//I decided that today I was going to have a cheat day or cheat dinner. A little bad, but whatever. I had cravings for Korean food for some weird reason. So we decided to go for Korean,and headed towards Gangnam Korean Restaurant which is in Munkedamsveien 59. I have been there once and I think their food tastes incredibly delicious and not to mention filling.

I ordered Ddeokgalbi for starters and Bibimbap for the main course, but we also received a lot of things on the side. Ddeokgalbi is beef cake with Korean style sauce, and it was very juicy and tasted very good. Even the salad on the side tastes good. One of the things we received on the side was a small bowl with sliced apples, cucumber and some kind of sauce mixed together. I don’t know what it was, but it tasted delicious as well. We also received kimchi, a plate with heart -shaped egg, potatoes, tofu and chickpeas. They were in small portions, but they were also good. Everything we got was actually delicious. The Bibimpab was delicious even though the sauce was spicy hot. It is spicy, but spicy in a good way.

After eating all of the food, I was actually very satisfied, which sucked because I actually wanted to try some of their desserts. The man working there, or the owner I guess, was very kind and gave us something. It was made of puffy rice, oatmeal, raisin and some other thing. I have never tasted anything like it before. It was very good. I wish I asked what the snack was called, because it was good!

I am considering celebrating my birthday here next year, but I would need to save a lot of money first 😛 Everything in this restaurant is very delicious, not that I have eaten everything on their menu, yet. They are also one of the very few restaurants in Oslo that has authentic Korean food. I do recommend this place to those who are interested in Korean culture and those who likes spicy food. I have observed that Koreans loves chilli on their food.

FOOD <3

4 kommentarer

4 thoughts on “Gangnam Korean Restaurant

  1. Maxim: Jeg tror ikke de har hotpot :(Finner ikke hotpot i menyen deres 🙁 Det er en god hotpot på Majorstuen aom jeg synes er ganske god, men den er ikke koreansk 🙁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *