Japanese candy: Neru Nerune Mystery Flavor

Categories Food

English translation below the pictures 🙂

Dette godteriet har søsteren min mast meg i ukevis å lage. Ja lage! Dette er en DIY godteri som jeg fikk i Oyatsuboksen. Beklager dårlig og mørke bildene, disse ble tatt sent på kvelden og vi har ikke de beste lysene i huset.

Godteriet heter Neru Nerune: Mystery Flavor 🙂

Alt som man trenger for å lage godteriet er inne i det lille pakken. Jeg måtte også bruke Youtube for å finne ut hvordan man skulle lage godteriet siden mine japanske ferdigheter er ikke så avansert at jeg kan lese og forstå alt!

Har merket steg for steg hvordan man lager godteriet.

1. Ta ut alt som er inne i posen og la den hvite beholderen være igjen.

2. Fjern kanten som har en dyp trekant form, den er veldig lett å fjerne.

3 og 4. Ta frem den røde og gule posen markert med 1 og hell de i hver sin plass.

5. Fyll den dype trekanten med vann.

6. Hell vannet i pulveret og gjenta.

7. Bland pulveret og vannet godt sammen.

8 og 9. Finn frem den lille røde og gule posen. Den røde skal der hvor man la det store røde og den gule skal der hvor den gule var tidligere.

10. Bland de godt sammen frem til man får en fluffy konsistens. De vil også forandre farge 🙂

11. Ta frem den siste store blåe posen og fordel innholdet mellom de to godteriene i beholderen.

Godteriet smakte veldig god! Den var litt sur, men jeg liker sure godterier så… Jeg fikk ikke gjennkjene hvilke smak de to godteriene hadde. Det hadde en rar konsistens, men den var veldig god. Jeg og søsteren min delte på de, eller jeg ga henne mesteparten.

Gleder meg til å hente neste Oyatsubox som jeg henter i morgen 😀

 


//My sister has been pestering me for weeks on making this candy. Yes, making. This is a DIY candy that I got along with the Oyatsubox. I apologize for the bad and dark pictures, they were taken late at night and we don’t really have the best lighting at home.

The candy is called Neru Nerune:Mystery Flavor 🙂

Everything that is needed to make this candy is in the package. I had to use YouTube to figure out how to make the candy, since my Japanese is not advanced so I don’t understand a lot.

I made a step-by-step instruction on how to make the candy.

1. Take everything that in the package and set aside everything except for the white plastic.

2. Remove the corner with the deep triangle, it is very easy to remove.

3 and 4. Get the red and yellow packets marked with 1 and pour each of them on each of their places in the plastic.

5. Fill the deep triangle with water

6. Pour the water on the powder, and repeat on the other powder.

7. Mix the water and powders well.

8 and 9. Find the small red and yellow packets. Pour the red one where the big red was poured and the same with the yellow one.

10. Mix them well until they get a fluffy consistency. They are also going to change colors btw 🙂

11. Take the last packet, the blue one, and divide what’s inside with the two candies.

The candies tasted really good. They were a bit sour, but I like sour candies 😛 I did not get to know what their tastes were. I must say it had a weird consistency, but they were very good. Weird because I’m not used to that kind of consistency. My sister and I did split the candy, well I gave her half of my part.

I am so excited for my next Oyatsu Box, which I will be getting tomorrow 😀

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Japanese candy: Neru Nerune Mystery Flavor

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *