The Man From U.N.C.L.E

Categories Film

På fredag så jeg på filmen The Man From U.N.C.L.E. Hadde egentlig ikke så lyst til å se på filmen, men typen ville se på den. Syntes ikke at filmen var interessant ut i fra reklameplakatene jeg har sett på tbanestasjonene.

Filmen er veldig bra synes jeg. Bra blanding mellom action og litt komedie. Jeg har en svakhet for spionfilmer, så dette er nok en av grunnene til at jeg likte den. Det hjelper kanskje også at de har Henry Cavill og Armie Hammer som hovedpersoner. Henry Cavill er så kjekk, og for å ikke nevne aksenten hans. Armie Hammer hadde også en veldig god russisk aksent.

Kort om filmen. Settingen er ca etter 2.verdenskrig og der Berlinmuren fortsatt eksisterte. Napoleon (Henry) og Illya (Armie) er spioner fra USA og Russland. Napoleon redder  Gaby ( Alicia Vikander) og tar henne med til andre siden av muren, mens Illya  har som mål om å ikke la Napoleon redde henne. Gaby er viktig fordi faren hennes som kan lage en kraftig bombe, er blitt borte. USA og Russland samarbeider for å finne faren til Gaby. Faren til Gaby jobber under det rike Vinciguerra familien og begge spioner prøver å komme nærme familien. Mot slutten av filmen samarbeider Russland, USA og Britiske spioner og lager gruppen UNCLE.

Jeg er så dårlig med referater 😛

Men filmen er bra! Verdt å se på.

4 kommentarer

4 thoughts on “The Man From U.N.C.L.E

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *