New In: Charcoal soap

Categories Blogg

English translation after the picture 🙂

Sammen med de andre japanske produktene jeg bestillte, klarte jeg også å bestille kullsåpe fra eBay. Jeg leste et eller annet sted at japanere bruker kullsåpe i deres skjønnhetsrutine. Det høres kanskje merkelig ut, men er det noen som vet om skjønnhet så er det japanere. Såpen jeg kjøpte heter Sumi Haigou Settuken og kostet rundt 85kr,- for 3 stykker.

Ut i fra produktinformasjonen så er den laget av såpebase, bambuseddik, kullpulver, vann, tetranatrium EDTA, tetran etidronat, polyquaternium7, duft. Hva de andre ingrediensene er vet jeg faktisk ikke. Denne såpen her skal visst være bra mot uren hud. Den er visst eksfolierende og fukter huden.

Jeg har brukt den kun en gang, og synes det lukter rart. Ikke vondt lukt, men bare uvanlig lukt synes jeg. Det skal vel lukte av cypress har jeg lest. Synes huden føltes litt stram etter å ha brukt den. Klager ikke, den får jo huden til å føle litt glatt 😀

Får se hvis den gjør som den skal da 😀


//Along with the Japanese products that I ordered, I also managed to order charcoal soap from eBay, I read someplace that people in Japan uses charcoal soap with their beauty routine. It may sound weird, but if there is someone that knows about beauty then it is the Japanese. The soap I bought is Sumi Haigou Settuken and it cost me around 85NOK for 3 pieces.

From the product description this soap is made of soap base, bamboo vinegar, charcoal powder, tetrasodium edta, tetrasodium etidronate, polyquaternium-7, fragrance and water. I don’t know what some of those ingredients are. This is also supposed to be good against impurities. It works as an exfoliator and a moisturizer.

I have only used it once, and I thought it smelled weird, It wasn’t a bad smell, just unusual. It is supposed to smell of cypress. I did feel that my skin was a bit tight after using it. I am not complaining as my skin felt kinda smooth as well 😀

We’ll see if this soap really does what it claims 😀

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “New In: Charcoal soap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *