Japanese Skincare Products

Categories Blogg

English translation below the pictures 🙂

Updated

Før jeg dro til Amsterdam bestilte jeg noen produkter fra  YesStyle.com og disse fikk jeg for en uke siden 🙂 Jeg bestiller alltid asiatiske skjønnhetsprodukter derifra eller fra eBay. Det jeg bestilte derifra denne gangen er Shisheido Perfect Whip Foam, Liese Smooth Hair Cocktail, Hada Labo Super Hyaluronic Acid lip balm og lotion. Alle disse produktene er fra Japan 😀

Shisheido Perfect Whip Foam er en ansiktsrenser som skal visst vaske bort sminke og andre urenheter uten at huden blir tørr.  Jeg har brukt den både på morgenen og på kvelden. Jeg har enda ikke klart å få den til å skumme skikkelig som jeg har sett på reklame. Denne ansiktsrensen synes jeg er bra. Her om dagen sminket jeg søsteren min til en ikke velykket Cheshire cat. Her snakker vi masse svart, hvit og blå sminke. Vi vasket med denne og alt ble borte. Vanligvis så klarer ikke sminkefjerner å fjerne alt, men dette klarte det. Anbefales! Dette kjøpte jeg for 57kroner.

Liese Smooth Hair Cocktail er skal visst hjelpe mot flokete hår. Den inneholder moisture milk som skal holde inn fuktigheten slik at det blir lettere å børste. Det inneholder også repairing water som skal hydrere håret. Jeg har kun brukt den en gang så har ikke mye erfaring med det. Jeg må si at håret ble mindre flokete, men håret mitt er alt for skadet fra å ha bleket den tidligere. Dette produktet lukter forresten veldig godt 🙂 Dette kjøpte jeg for 98kr.

Hada Labo Super Hyaluronic Acid Lip Balm er en den beste leppepomaden jeg har brukt hittil. Jeg har vanligvis veldig tørre lepper, noe som er ganske irriterende. Etter at jeg har brukt denne leppepomaden så er leppene mine ikke like tørre som før. Det tar også flere timer før jeg må bruke det igjen. Leppepomaden har  ikke noe parfyme så det lukter ingenting og det liker jeg.  Dette kjøpte jeg for 57kr.

Hada Labo Super Hyaluronic Acid Lotion er ikke lotion men flytende fuktighetskrem.Dette bruker jeg på dagtid da jeg bruker Shisheido Aqualabel White Up Lotion S på kvelden 🙂  Har lest et sted at dette selges hver 4.sekund i Japan. Dette er en av de beste fuktighetskrem jeg har brukt så langt. Jeg tar 2 dråper på håndflaten som jeg sprer på begge håndflatene. Når begge håndflatene er dekket med lotionen så bruker jeg de for å klappe rundt i anskiktet og halsen. Dette gjør jeg frem til jeg føler at hele ansiktet er dekket med lotionen. Det føles litt klissete først, men etter noen sekunder så er den klissete følelsen borte og da er det som om man ikke hadde tatt noen krem i det hele tatt.  Dette kjøpte jeg for 173kr.

Er det noen andre som har erfaring med disse produktene?


// A week ago I received some products that I ordered from YesStyle.com right before I left for Amsterdam. I often order asian beauty products from Yesstyle or from eBay. THe products I ordered this time are Shisheido Perfect Whip Foram, Liese Smooth Hair Cocktail, Hada Labo Super Hyaliuronic Acid and Lotion. All of these products are from Japan 🙂

Shisheido Perfect Whip Foam is a facial cleaner that is supposed to wash away makeup and draw out impurities while not drying out the skin. I have used this both day and night. I still have not managed to make it as foamy as they do in commercials. I do think that this cleanser is good. I did makeup on my sister, but it was a failed Cheshire Cat. We are talking about a lot of white, blue and black makeup here. We used the cleanser and it actually removed all the makeup. A normal makeup remover can’t even remove everything, but this did. Highy recommended! I bought this product for 57NOK.

Liese Smooth Hair Cocktail is supposed to help against tangles. It contains moisture milk that locks in moisture for easy combing.It also contains repairing water that hydrates the hair. I have only used this once so I don’t have that much experience with the product. My hair did become less tangled, but my hair is so damaged from bleaching it earlier that there were still tangles after using it. This smells very good btw. I bought this for 98NOK

Hada Labo Super Hyaluronic Acid Lip Balm is the best lip balm I have used so far. I usually have dry lips, which is annoying. After having used this lip balm my lips are not as dry as they were. It also takes a few hours before I have to re-apply. This does not contain any perfume so it does not smell anything, and I like that. I bought this for 57NOK

Hada Labo Super Hyaluronic Acid Lotion  this is not a lotion but this is liquid moisturizer. I use this during the day because I use Shisheido Aqualabel White Up Lotion S during the night 🙂 I have read someplace that this product is being sold every 4 seconds in Japan. It is also one of the best moisturizers that I have used. I usually have two drops of this lotion on my palms, and then I rub both my palms together. When both of my palms have the lotion all over them I then pat my face and neck with my palms until I feel that I have covered all surfaces of my face and neck. It does feel a bit sticky at first, but after a few seconds the sticky feeling is gone and it feels like you didn’t even have a lotion on your face. I bought this one for 173NOK

Are there anyone who has had experience with any of these products?

#shisheido #perfectwhip #perfectwhipfoam #shisheidoperfectwhipfoam #hadalabo #liese

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Japanese Skincare Products

  1. Thea Mariel: Hei igjen, søkte litt ang. Hada Labo produktet og Shisheido Perfect whip produktet. Begge er ”suitable for all skin types” . Skal tro at nordisk hud kan bruke de og, men det er også viktig at folk er forskjellige så man kan ha ulike erfaringer med de produktene 😀 Ha en fin kveld <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *