Lappen

Categories Blogg

I dag hadde jeg oppkjøring, og jeg besto for aller første gang! Jeg har tatt alle de obligatoriske for 6 år siden, men fullførte aldri siden jeg strøk hele tiden på oppkjøringen. Til mitt forsvar så hadde jeg ikke mye kjøring før jeg tok oppkjøringene. Denne gangen har jeg kjørt masse før oppkjøringen. Jeg tok oppkjøring med automatgir.

Jeg tok teoriprøven den 27.07 siden min gamle hadde gått ut på dato. Teoriprøven gruet jeg meg til siden jeg ikke hadde lest hele boken og strøk hele tiden på teoriprøven.no.Fra tirsdagen frem til i dag så hadde jeg tatt kjøretimer og en del øvelseskjøring privat. Sist gang jeg kjørte bil var nok i april i fjor så jeg var litt usikker på om jeg kunne klare dette.

Jeg har siden i går gruet meg til oppkjøringen og har til og med drømt om at jeg strøk 🙁 Da jeg kom til trafikkstasjonen var jeg veldig nervøs, heldigvis så var sensoren veldig hyggelig! Det hjalp litt da at vi to pratet. Jeg har heldigvis øvd med å kjøre med masse rundkjøringer og ikke minst gå inn og ut motorveien og riktignok så fikk jeg en del av de i oppkjøringen. Da vi kom tilbake til trafikkstasjonen måtte jeg rygge, noe som tok litt tid før jeg klarte det. 

Da jeg slo av motoren til bilen følte jeg at jeg kom til å høre ”du besto ikke desverre”. Jeg gav ham tilbakemelding om hvordan jeg følte kjøringen gikk og han gav med tilbakemelding. Han gav bare positive tilbakemeldinger, hørte ikke noe negativt om kjøringen min! Han fortalte meg at jeg besto og gratulerte meg før han gikk tilbake inn til trafikkstasjonen.

Jeg besto! Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for å bestå selv om det er med automatgir. Det er jo bedre med automatgir enn å ikke ha noe i det hele tatt synes jeg.  Jeg er i hvertfall det eneste i hustanden våres som har lappen! Å kjøre opp med manuellgir er i hvertfall noe jeg skal gjøre så fort som mulig slik at jeg kan kjøre bil uten begrensinger 😀

Nå er det bare å vente spent på lappen i posten 😀

//I had my driving test today and I pased for the very first time! I took all the things mandatory for driving 6 years ago, but never managed to fullfill it since I always failed my driving exam. In my defence, I usually did not have a lot of practice before the exam. This time I have practiced a lot.  I took the test with automatic transmission.

I took the theory exam on July 27 since my old one had expired. I was actually not looking forward to the theory test as well since I have not read the book and always failed on teoriprøven.no. Since Tuesday I was taking driving lessons and practicing driving privately. Just so you know the last time I took a driving lesson was April last year, so I really had doubts I could make it.

Since yesterday I feared this day that I even dreamt that I failed 🙁 When I came to the Driver and Vehicle Licensing Office I was very nervous, luckily the examiner was very kind. It also helped that we both talked while driving. I have also practiced a lot on roundabouts and going in/out of the highway becaus eI got a lot of them. When we came back I had to park the car by reversing which took some time.

When I turned off the motor of the car I was expecting to hear ”I’m sorry but you failed”. We gave each other feedbacks on how we felt I drived. I was suprised to hear positive feedbacks, I don’t think I heard anything negative. He told me I passed and congratulated me before heading back to the office.

I passed! I can’t describe how happy I am to pass even though it is with automatic gears. It is after all better to have a license than have none. I am also the only one in my household which has one. I will however take a new driving exam with manual gears so that I won’t have any restrictions when driving a car 😀

What’s left is to wait for my license to arrive in the mail 😀

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Lappen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *