Når eksen sender deg en melding…

Categories Blogg

Jeg har de fleste eksene mine som venn på facebook, men det er sjeldent jeg snakker med de. Det fleste av de har jeg hatt et tre måneders forhold med, og det uten noen type for berøring i det hele tatt. De er vel de jeg hadde da jeg var en tenåring som en form for rebell mot å ikke få lov til å ha en kjæreste.

For noen dager siden fikk jeg en melding på face fra en av mine ekser. Vi var sammen i 3 måneder før jeg gjorde det slutt, før dette så var vi klassekamerater i 4 år. Det var et forhold som jeg synes var ganske ukomfortabel fordi jeg følte at det var et forhold som hele klassen var med i. Tilbake til det jeg skulle skrive om. Sist gang vi snakket på chat var i 2013. Så på torsdag sendte han meg en melding for å spørre hvordan det går med meg. Samtalen våres på torsdag gikk faktisk ganske fint. Fredagen derimot er en annen sak.

På fredag spurte jeg han hvorfor han kontaktet med etter så mange år. Svaret jeg fikk var fordi han drømte om meg og ikke klarte å ikke si hei til meg. Det var helt merkelig spør du meg. Etter hvert så spurte han meg om jeg hadde fortsatt beholdt alle tingene han har gitt meg eller om jeg hadde kastet de. Han informerte meg også om at de tingene jeg gav han har han fortsatt og de står urørt hjemme hos han. Han informerte meg også at han har ikke kalt andre for kallenavnet vi kalte hverandre siden han lovet meg det. Hvem er det som spør sånt? Er ikke det noe man spør noen måneder etter at folk har gjort det slutt og ikke etter 8år?

På søndag ble samtalen våres veldig rar, eller han ble rar. Han begynte å skrive usammenhengende setninger som var så vanskelig å forstå.  Han begynte å fortelle meg at han har fortsatt følelser for meg, men samtidig som at det er på tide å gå videre. Han sa faktisk at han elsker meg og ser alt i ”full blast”. Bare sånn dere vet så var vi sammen i 3 måneder da vi var 16 år, og han har en kjæreste som han har hatt i 3 år nå! Jeg unngikk å svare på de og prøvde å snakke om noe annet. Det verste var at noen timer senere sender han meg enda en melding der han beklager fordi han har drukket. Han prøver å si unnskyld hvis han gjorde meg ukomfortabel med hva han hadde skrevet. Også spør han meg hva han sa siden han hadde slettet samtalen. Mot slutten så ber han meg om å ikke fortelle andre om at vi har snakket.

Jeg vet egentlig ikke om jeg skal si dette til kjæresten hans, fordi jeg synes virkelig synd på henne som har en slik kjæreste. Jeg vet ikke om dette er på grensen av å være utro. For sikkerhetskyld så har jeg screenshotet samtalen som bevis. Jeg er fortsatt usikker om hva jeg skal gjøre, fordi jeg hater virkelig menn som er utro.

Jeg og typen min har heldigvis avtalt lenge før om når en av oss begynner å få følelser for andre så skal vi si det til hverandre. Dette er fordi begge er ikke glad i utroskap.

Dette har faktisk skjedd med meg en gang før også med en annen ex. Da fortalte jeg det til kona, og de ble skillt ikke lenge etter. Jeg er litt redd for å være grunnen til at to personer skiller seg.

Hva hadde dere gjort?

 

 

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Når eksen sender deg en melding…

  1. Typen min gjor dette med en av eksene sine, og hun ga meg beskjed og sendte bilder av samtalen. Jeg hadde i alle fall sagt til henne at han hadde skrevet til deg, og eventuelt spørt henne om hun vil se samtalen.
    Jeg vet i alle fall at jeg satt pris på beskjeden 🙂

  2. Camilla: Så bra at hun fortalte deg 😀 Jeg har også opplevd det samme en gang før og sendte melding til konen til eksen( en annen en). De ble ikke sammen så lenge de

  3. Trollblomst: Langt i fra utroskap, men folk har også ulike oppfatninger på hva utroskap er. Derfor skrev jeg grense 😛 Virkelig lett å skylde på fylla ja, men man kan ikke alltid gjøre det heller 😀

  4. Utrolig bra at du har tatt bilde av samtalen som bevis! Tenker at hvis han fortsetter bør du nevne det for kjæresten, også får hun selv velge hva hun gjør med det 🙂

  5. Så lenge han ikke prøvde å få til et møte med deg… Men om han virkelig fortsatt har føleser for deg så er det jo jælig synd for ho han er sammen med nå da.. :p

  6. RebeccaHasselgard: Han har visst slettet samtalen fra sin facebook chat, men heldigvis så har jeg fortsatt hele samtalen. Tror at han skal slutte nå, men jeg synes fortsatt at det ikke er noe fint. Som Camilla kommenterte i stad, så hadde jeg også satt stor pris på om en jente som min type snakker med informerer meg.

  7. Trollblomst: Er umulig å møtes siden han bor på andre siden av kloden, men han ba om å se meg cam to cam. Han har faktisk sagt at han elsker meg i tillegg til det med at han har følelser. Der synes jeg faktisk utrolig synd på kjæresten han 😛

  8. Jeg synes du skal fortelle det til kjæresten hans. Hadde kjæresten min gjort dette så ville jeg visst det!
    Koselig om du sjekker ut bloggen min og hvis du vil legge igjen en liten kommentar 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *