Turist i egen by:Norsk Folkemuseum

Categories Travels

Jeg tok med min gamle klassekamerat til Norsk Folkemuseum fordi dette vet jeg er noe mange turister besøker når de er her i Oslo. Jeg har jobbet på dette museet i 6 år frem til jeg sluttet i år og har egentlig aldri vært ordentlig rundt den. Eller jo jeg har det, men det var før jeg jobbet der.Det var masse som var nytt for meg som f.esk Samisk samlingen, kunsthåndverkstedet og hele gamle byen egentlig.

Vi dro også til stedet som selger lefse. Jeg måtte få henne til å prøve lefse. Hun likte lefsen, og det gjorde også typen min 😀

Besøkte min gamle arbeidssted i samme slengen og fikk hilst på mine gamle kollegaer. Det er mange som er nytt på kafeen, men synes at det er litt artig at de beholdt den gamle takk-skiltet jeg skrev i ulike språk. De har lagt inn takk på thai og koreansk, hehe.

Vi fikk også sett og ikke minst hørt på to dansere og en musikker som danser til gammel dans. Hallingsdansen og musikken var ganske artig.Norsk Folkemuseum er et utrolig fint sted å besøke. Det er noen ting som vi lurte på og de er hvorfor er det planter på taket og hva er det de gjør?

 Her er i hvertfall bilder fra Norsk Folkemuseum turen våres.


//I brought my old classmate to Norwegian Museum of Cultural History because I know that this is a place a lot of tourists visit when in Oslo. I have actually worked at this museum for 6 years before quitting this year. I also have never really toured the museum properly, or I actually have but it was before I started working there. There were a lot of things that were new to me like the Sami collection, the workshop and the whole old town.

We also went to the the place which sells lefse. I had to make her try the lefse. I guess she liked it, my boyfriend also liked it 😀

I also visited my old workplace and met some of my old colleagues. There are a lot of things that are new in the cafe, but I think it was cool that they kept the thank you sign that I wrote in different languages. They also added Thai and Korean to the sign.

We also got to see and hear two dancers and one musician dancing to old traditional dance. The Halling dance and the music was pretty awesome. The Norwegian Museum og Cultural History is an amazing place to visit. It is highly recommended. There are a few things we wanted to know such as why are there plants on the roof and what is their purpose?

Here are a few pictures of our tour. 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Turist i egen by:Norsk Folkemuseum

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *