Bella Bambina Ristorante

Categories Food

Etter jobb dro jeg til Oslo sentrum for å møte tanten min. På grunn av konflikter med våres tidsplaner møtes ikke vi så ofte desverre. Det var ekstra koselig å få endelig møte henne igjen etter så lenge.

Vi dro til Bella Bambina Ristorante på Østbanehallen for å spise og ikke minst for å prate. Jeg har aldri vært på den restauranten før, og det var overraskende fint. Følte meg kanske litt liten i størresle siden stolen og ikke minst bordet der er store, veldig store.

 Jeg bestillte grillet kylling fylt med spinat og ost også var det servert med grillet paprika, aubergine, squash og frisk salat. Kyllingen og grønnsakene var utrolig god. Aldri smakt en så god grillet kylling før. Jeg ble ganske mett, men jeg var ganske tørst. Maten tok tid før den kom så jeg klarte å drikke opp halve colaen før vi fikk maten. Jeg mener at vi fikk en 0,4L Cola, så det var ikke så mye å drikke når man drikker mens man spiser. Tanten min bestillte  ovnsstekt torsk med asparges og løksaus, servert med ovnsbakte Amadinepoteter. Jeg tror hennes mat var også ganske god. Maten min heter Pollo Ripiene con Verdure Grigliate og maten til tante heter Merluzzo con Aspargi på italiensk. Til dessert bestillte vi begge tiramisu. Den var og er en av de beste tiramisuene jeg har smakt så langt.

Jeg likte faktisk stedet, men synes bare at de som serverer ser litt sure ut. Kanskje de kunne smilt mer for å få en bedre atmosfære på stedet  😀 Det var også kanskje litt treig service, men ellers så var det god mat der 😀 Det kan hende at jeg kommer tilbake dit og kanskje introdusere dem til nye kunder 😀

Etter maten dro jeg og tanten min videre ned mot Nationaltheatret via Karl Johan. Alltid koselig å møte og ikke minst snakke med tanten min. Desverre så er det slik at når man koser seg så går tiden så utrolig fort. Det begynte å bli litt sent så vi måtte dra hjem 🙁 Ellers var det en veldig koselig dag i dag 😀


//After work I went to Oslo to meet my aunt. Because of conflicts with our schedules we rarely meet. It was really nice meeting my aunt after a long time not seeing each other.

We went to Bella Bambina Ristorante in Østbanehallen to eat and not to mention to catch up. I have never been on that restaurant before, but it was surprisingly nice. It is like an open air restaurant except that you’re inside. I also felt small because the sizes of the tables and chairs were big, like really big.

I ordered grilled chicken stuffed with spinach and cheese served with grilled pepper, eggplant, squash and fresh salad. The chicken and the vegetables were very good. I have never tasted grilled chicken as good as the one they have. I was very filled, but was thirsty. The food took time, so I managed to drink halv my coke before getting the food. If I am not mistaken we got a 0,4L Coke, so it was not a lot to drink in the first place. My aunt ordered baked cod with aspargus and onion sauce served with baked Amadine potatoes. Our meals are called Polle Ripiene con Verdure Grigliate and Merluzzo con Aspargi in Italian. For dessert both ordered tiramisu. It is one of the best tiramisu I have tasted so far.

I actually liked the place, but the servers looked kinda mad. They could maybe smile a bit more to have a more nice atmosphere 😀 The service was also a bit slow, but other than that they serve really good food. I might just come back here and maybe introduce them to new customers 😀

After the meal my aunt and I walked towards Nationaltheathre via Karl Johan. We continued our chat. I find that it is always nice to meet and not to mention talking to my aunt. Unfortunately, when you’re having a good time the time flies by so fast. It was getting a little late, so we had to head home and end our meeting 🙁 I did have a great day today 😀

 

 

 
8 kommentarer

8 thoughts on “Bella Bambina Ristorante

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *