Kujira Nigiri & Yakisoba

Categories Food

I går etter jobb møtte jeg venninnen min Silje. Vi gikk rundt Oslo og snakket om masse før vi bestemte oss for å spise. Vi dro til en japansk butikk som selger japansk mat. Det tok litt tid før vi endelig fikk bestemt oss hva vi skulle spise. Jeg elsker å prøve noe nytt og er ikke så redd på å smake nye ting. Da jeg fikk øye på kujira nigiri eller hvalkjøtt nigiri, kunne jeg ikke si nei. Jeg har jo aldri smakt dette før, så da måtte jeg selvfølgelig prøve den.

Det var faktisk en av de beste nigiriene jeg har smakt. Det var veldig god og ganske saftig, litt annerledes smak. Det var ikke hovedretten min, for jeg valgte å bestille en yakisoba. Yakisoba er noe jeg ikke spiser ofte, faktisk ganske sjeldent og den er også veldig god. Yakisoba er stekt nudler med grønnsker, kjøtt og scampi. Silje bestillte tonkatsu som er fritert svinekjøtt i tonkatsu saus med ris og revet kål. Silje likte maten veldig godt og det er jo bare veldig bra at hun likte den 😀

Etter å ha spist ferdig var vi ganske mett, så det var verdt pengene! Vi fortsettet å gå rundt Oslo etter vi var ferdig med maten og fortsettet med snakkingen våres. Vi har faktisk planer om å dra til Japan en gang i fremtiden. Så i dag diskuterte vi hvor mange dager vi skal være der bl.a. Kjenner at jeg gleder meg allerede til denne fremtidige turen og jeg tror nok hun gleder seg like mye som meg 😀

//Yesterday I went to a Japanese restaurant with my friend Silje. We went around Oslo and talked a lot before we decided we had to eat. We went to a Japanese store that serves Japanese meals. It took time before we finally decided on what to eat. I love to try new things and I am not scared of trying new things. So when I saw the kujira nigiri or whale meat nigiri, I couldn’t say no. I have never tried it before, so I wanted to taste it. It was actually one of the best nigiri I have tasted. Tastes good and was juicy, a different taste.

The nigiri was not my main meal, because I ordered yakisoba. Yakisoba is not something I get to eat often, and it is also good. Yakisoba is fried noodles with vegetables, meat and scampi. Silje ordered tonkatsu which is deep fried pork in tonkatsu sauce with rice and shredded cabbage.She actually liked the food, which was great.

After the meals, we were pretty much fullfilled. The food was worth the money.We continued to roam around Oslo and continue our chatting. We actually have plans to go to Japan in the near future. We did talk about our future Japan trip where we talked about how many days we were gonna stay there among other things. I am already excited for our trip and I am guessing she is as excited as I am:D

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kujira Nigiri & Yakisoba

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *