Tips når man er trøtt på jobb

Categories Blogg

 

NB! Dette er det som fungerer for meg.

Jeg har nå i sommeren fått skiftarbeid så arbeidstiden min kan variere. Noen dager må jeg være på jobb veldig tidlig, noen ganger midt på dagen og noen ganger litt seint. Jeg hadde vanligvis arbeidsstart rundt kl 14 før sommeren og sov som vanlig rundt kl 2 på natta. Det nye arbeidstiden min i sommeren medfører til at døgnrytmen min er blitt forstyrret, og noen ganger kan jeg være litt trøtt. Det hender også at man blir bare rett og slett trøtt.

Så nå har jeg har funnet ut som hjelper mot trøtthet mens man er på jobb, og det er å småspise. Dette betyr at jeg har alltid man med meg i sekken. Jeg har som regel med meg noen nøtter, noen ganger frukt og i det siste Tyrkisk Peber. Jeg tror Tyrkisk Peber hjelper mot tretthet fordi det er  litt sterk, så da blir man virkelig våken av den.

Jeg spiser ikke alle sammen på en gang, men litt og litt frem til jeg føler meg helt våken. Det er ikke alltid at å småspise hjelper så da er det  lurt å bevege litt på seg eller få litt frisk luft.Dersom det enda ikke hjelper så er det lurt å ta noen minutters powernap når man har mulighet til det.

 

//Disclaimer! This is what works for me.

I have this summer gotten shift work which makes my work time vary. Some days I start very early, sometimes in the middle of the day and sometimes a little bit late. I normally started at around 2PM before the summer and slept at around 2AM. My work time in the summer have resulted in my sleep pattern being disrupted, so I become sleepy sometimes. It also happens that you just become tired and sleepy just like that.

I found out what works against being sleepy while at work, and it is actually to eat something. It means though that I always carry food in my bag. I have nuts, sometimes fruits and sometimes Tyrkisk Peber. I think that Tyrkisk Peber works because it is a little bit spicy, so you become awake.

I don’t eat all of them in one go, but just one by one until I really become wide awake. Eating does not always help, so sometimes getting some motion or some fresh air helsp a lot more. If none of those work, taking a few minutes of powernap helps, that is if you have the opportunity to do so.

#tyrkiskpeber #nøttefabrikken #denlillenøttefabrikken

2 kommentarer

2 thoughts on “Tips når man er trøtt på jobb

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *