Office 365: OneDrive og OneNote

Categories Blogg

Alle kjenner til Office produkter vil jeg tro. Word, Excel og Powerpoint blant annet 🙂 Jeg har i forbindelse med studie og jobb tatt bruk i office mye i det siste. På jobben min bruker vi Office 365 som e-post til å kommunisere ganske genialt faktisk for da kan man skille personlig e-post fra jobb e-post.

Office 365 gir deg friheten til å jobbe overalt og OneNote er det beste eksemplet på det. Det jeg har brukt mest til skolen av Office produkter er faktisk OneNote, og det er helt genialt. OneNote gjør at jeg har tilgang til mine skolenotater over alt på mac, pc og mobilen.Har jeg f.eks glemt mac’en hjemme kan jeg enkelt få tilgang til notatene mine på mobilen. Dette gjør at jeg har muligheten til å lese til eksamen uten å ta med en tung laptop! Så lettvint er det

OneDrive er en lagringsplass som er forhåndsinnstallert på mobilen da jeg kjøpte den. Jeg har aldri brukt skylagring før eller noe liknende. Jeg fikk 1TB lagringsplass hvis jeg ikke tar feil og lat som jeg er til å koble mobilen til pcen for å flytte bilder osv så fant jeg ut at jeg kunne like gjerne bruke det. Så nå har jeg faktisk over 900bilder på OneDrive.

For å bruke disse så ma man selvfølgelig ha en bruker. Siden jeg er så dårlig til å forklare så er det kanskje lettere å lese om Office 365 her eller se videoen nedenfor for å vite mer.

For studenter så anbefaler jeg virkelig å bruke OneNote og OneDrive. Studielivet blir mye enklere.

#office365

2 kommentarer

2 thoughts on “Office 365: OneDrive og OneNote

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *