Barcelona Day 7: Part 2- Magic Fountain of Montjuïc

Categories Travels

Etter at jeg gikk rundt senteret som jeg nevnte på forrige innlegg dro jeg mot Museu Nacional d’Art de Catalunya. Det jeg ikke visste var at jeg også gikk mot Magic Fountain of Montjuïc. Det var masse folk der og fra fontenen spillte det høyt musikk. Jeg gikk oppover til museet og utsikten derifra var utrolig fint. Derifra gikk jeg og utforsket og gikk på vei mot Olympiske stadionen eller noe. Kjennte at jeg måtte tilbake da det begynte å bli mørk. Jeg gikk tilbake til museet, men gikk en annen vei. Fontenen hadde visst ulike farger. Det var enda finere å se på spesielt når den skiftet mønster. Jeg kjennte at jeg ble sulten så jeg gikk mot senteret igjen som var stengt, men med untakk av toppetasjen med de masse restaurantene.

Jeg gikk rundt alle restaurantene for å se hva jeg ville ha mest. Jeg gikk til en japansk restaurant som heter Watatsumi og bestillte menyen de hadde. Menyen jeg valgte besto av misosuppe, litt nigiri, bakt laks med ris og iskrem og alt dette for 19Euro!

Da jeg betalte for maten spurte jeg kelneren når siste banen gikk, og han sa om 15 minutter. Da betalingen ble godkjent løp jeg til heisen og ned i underetasjen. Utgangen som leder til banen var stengt, så jeg måtte løpe rundt å finne en annen utgang. Jeg fant en heldigvis og fortsattet å løpe mot tbanen. I det jeg gikk ned til platformen til tbanen var tbanen på vei inn. Heldigvis gikk banen rett til stasjonen jeg skulle så jeg slapp heldigvis å bytte bane.

Jeg synes at det var en perfekt avsluttning til en fin ferie 😀


//After I went around the center that I mentioned on my last post I went towards Museu Nacional d’Art de Catalunya. What I did not know was that I also walked towards the Magic Fountain of Montjuïc. There were a lot of people there and the fountain played loud music. I still walked towards the museum and the view from up there was spectacular. From there on I walked towards the Olympic stadium I think. I did however go back towards the museum when it became dark. I did go a different path towards the museum. When I came back the fountain had different colors and changed patterns. When I started to get hungry I walked towards the center again but it was closed with the exception of the top floor with those restaurants.

I went around the restaurants to look what I wanted the most. I settled for a Japanese restaurant called Watatsumi and ordered one of their menus. The menu included one miso soup, some nigiri, baked salmon with rice and ice cream and it only cost 19Euros.

While paying for my meal I asked the waiter when the last train was and he said it goes in 15 minutes. Immediately after my payment was approved I ran towards the center and took the escalator down. The exit leading to the subway was closed, so I had to find a different exit. I found one luckily and ran towards the subway. When I got down the platform the train was on its way to the platform. Luckily the subway I took went directly to my stop so I did not have to change trains.

I actually think that that day was a perfect way to end a vacation 😀

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Barcelona Day 7: Part 2- Magic Fountain of Montjuïc

  1. Hallo!:) Nå har jeg tittet litt rundt på bloggen din, og den er kjempebra<3 Gjerne legg meg til som venn slik at jeg kan følge deg videre, også hadde jeg satt kjempestor pris på kommentar tilbake!:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *