Barcelona Day 7: Part 1

Categories Travels

Endelig en dag der dagen startet tidlig 🙂 Jeg hadde kjøpt mat til frokost dagen før så jeg trengte ikke å tenke på hva jeg skulle spise til frokost. Fra hotellet gikk jeg nedover til stranden som tok mellom 30min-1 time å gå. Jeg var i nærheten av Villa Olympic hvis jeg ikke tar feil, og utsikten der var veldig nydelig. Det var også utrolig varmt, noe som var bare så deilig. Etter å ha gått langs strandlinjen tok jeg banen til La Rambla. Der begynte jeg å lete etter en filipinsk restaurant som heter FIL Manila Restaurant som serverer Halo-halo. Halo-halo er en veldig populær filipinsk dessert. Jeg fant stedet etter hvert og det jeg ikke forventet var å bestille annet filipinsk mat enn halo-halo 😛 Det er 5 år siden jeg spiste halo-halo sist og må si at den jeg fikk servert var utrolig god!

Etter min god lunsj, gikk jeg videre og dro til ulike butikker til å gjøre min siste shopping. Kjøpte bare litt ting og tang til familien min. Var forresten innom El Corte Ingles og det viste seg at det var en kjent spansk youtuber som var der også.

Etter shoppingturen gikk jeg fra La Rambla til Placa d’Espanya. Det tok nok mer enn en time vil jeg anta. Da jeg var endelig på Placa d’Espanya dro jeg faktisk inn i Centro comercial de Las Arenas som er egentlig en stor shopping senter. I øverste etasjen er det er 360 graders utsikt av hele Barcelona og masse restauranter. Tips til de som skal dit, ikke ta heisen der dere må betale 1Euro, gå heller inn i senteret og ta rulletrappen eller heisen inne som er gratis.

//Finally my day started early this time 🙂 I bought food for breakfast the day before so that I would not have to stress where to eat and what to eat. From the hotel I walked or just followed the road downwards to go to the beach which took between 30mins to 1 hour. I was in the proximity of Villa Olympic if I was not mistaken, and the view of the promanade and the beach was just amazing. It was also very warm which I liked! After walking along the beach I took the subway to La Rambla. From La Rambla I went to look for the Filipino restaurant  FIL Manila Restaurant which serves Halo-halo. Halo-halo is a famous Filipino dessert. I did find the place after a while and I did not expect to order more than Halo-halo, which I did. The last time I had halo-halo was 5 years ago and the one I got was actually very good.

After my very good lunch I went to go to different stores to do my last minute shopping. I just bought a few things for my family. I was in El Corte Ingles and there were a lot of people because a famous Spanish YouTuber was there.

After my little shopping trip I went to Place d’Espanya. I walked from La Rambla so it took me more than an hour I guess. When I was finally in Placa d’Espanya I went inside the Centro comercial de Las Arenas which is a big shopping centre. At the rooftop you get a 360 view of the whole of Barcelona and there are a lot of restaurants there too. A little tip if you ever go there. Do not take the lift where you have to pay 1 Euro, go inside the mall take the lift or escalator there instead for free.

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Barcelona Day 7: Part 1

  1. Nydelig! Du er så heldig, koooos deg kjempemasse! Ha en superflott lørdag:)
    Hadde satt utrolig stor pris på om du hadde sjekket innom vår blogg!<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *