Barcelona Day 1

Categories Travels

Hadde en times søvn hjemme før jeg dro til flyplassen i stad.  Gjett hvem som sov som en stein på flyet!

Da jeg ankom Barcelona var det ganske varmt at jeg måtte bytte fra tights til shorts.  Fra flyplassen tok jeg bussen inn til sentrum. Fra sentrun tok jeg banen til Marina for å lete etter hotellet.

Hotellet jeg bor i kalles Melon District som egner seg for studenter og jeg tror dette er på en måte som en studentbolig. Ligner som Aker Studentbolig i Oslo.  I det øverste etasjen er det rooftop pool som har en fint utsikt til hele Barcelona. Jeg kan se Sagrada Familia derifra 🙂 Rommet jeg booket er en studioleilighet med egen kjøkken 🙂

Etter å ha hvilt et par timer på hotellet dro jeg til El Corte Ingles.  Derifra gikk jeg langs hele La Rambla. Gikk også gjennom markedet som er ved La Rambla.  Lukten av markedet minner meg om Filippinene 🙂
Derifra gikk jeg videre før jeg fant Palau Güell. Da jeg var i Barcelona i 2010 dro vi ikke dit av en eller annet merkelig grunn. Palau Güell er et veldig fint sted å besøke.

Etter Palau Guell fortsattet jeg å gå nedover La Rambla. Dro deretter videre til MareMagnum og bare gikk rundt senteret. Jeg fant et spisested der og hadde egentlig ikke så lyst å dra.  Jeg var så sliten at jeg ville bare sitte der hele dagen.

Fra Maremagnum gikk jeg til Marina.  Ja jeg gikk! Jeg vil jo se og utforske Barcelona. 

Nå er jeg veldig sliten og vil/skal legge meg.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

//I had an hours sleep at home before I headed to the airport. Guess who slept throughout the whole trip?  When I came to Barcelona airport it was so hot that I had to change into shorts. 

From the airport I took the bus to the city center and from the city I took the subway to Marina.  It took me a bit long time before I found the hotel.  I found it afterwards and it was pretty nice.  The name of the hotel is Melon District and it is a place for students I guess.  It reminds me of Anker student housing in Oslo.  I booked a studio apartment with a kitchenette and the top floor has a pool.  The view from the top floor is spectacular that I can see the whole of Barcelona.  I can like see the Sagrada familia from there. 

After resting a couple of hours on the hotel I proceeded to go to La Rambla.  I stopped by a market there and the smell of the market reminds me of the Philippines. From then on I went to visit Palau Güell.  Back in 2010, my family and I never visited that place.  It was worth visiting and is highly recommended. After Palau Güell I went to Maremagnum and just roamed the center. 

I found a nice restaurant in Maremagnum and really just wanted to sit there all day. That was how tired I was. I had to go though.  So after Maremagnum I went to Marina. Yes I walked all the way from Maremagnum to Marina. I wanted to explore and see Barcelona. 

I am tired now so I will try to sleep 🙂 

1 kommentar

1 thought on “Barcelona Day 1

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *