Barcelona Day 2

Categories Travels

Dagen min startet veldig sent, sånn type kl 14 sent. Det må nok være fordi jeg ikke hadde fått hvilt ordentlig i de siste dagene.

Torre Agbar er veldig synlig fra hotellet, så jeg bestemte meg for å dra mot Torre Agbar. Dette fordi jeg husker at det var en shoppingsenter i nærheten. Shoppingsenteret heter Glories og den var stor. Fant også ut at Burger King selger øl! Det hadde nok ikke funket i Norge. Jeg er så glad for at jeg utforsket Glories, ellers hadde jeg ikke funnet Happy Pills. Happy Pills er en godteributikk. Du skal stappe inn godteri i flasker og kan velge etikketer selv. Har bilde av det helt nederst.

Fra Glories tok jeg trikken til dyreparken, men det viste seg at trikkens endestasjon var en stasjon fra der jeg tok den. Jeg måtte gå til neste trikkestopp for å ta riktig trikk til dyrkeparken. Jeg var i dyreparken rundt kl 17:30 som er jo nesten stengetid. Heldigvis rakk jeg å gå rundt og se på alle dyrene der. Jeg har egentlig en to-delt mening ang. dyreparker. Synes synd på at de er fengslet og ikke får være i naturen, men samtidig så er det ganske bra for da blir de beskyttet fra jegere. Da tenker jeg på neshorn og elefanter som jages bl.a.

Etter dyreparken gikk jeg mot stranden. Jeg bare gikk og gikk for å utforske. Mot slutten av dagen dro jeg til La Ramblas før jeg dro tilbake hjem til hotellet. Jeg kjøpte meg også et par ting fra Disney Store.  De tum tumsene er så søte. 


 

//My day started really late,  like 2PM late.  I guess I was that tired from all the traveling I had and all the walking. 

I went to explore the neigborhood.  Well actually,  I walked towards Torre Agbar since it looks near and besides I remember that there was a mall there.  The mall was Glories and I was so glad that I went there because I found Happy Pills there. Happy Pills is a candy store. Basically you fill in these bottles with candies and you can choose your own labels on them. The above picture is what I bought for myself and my family and friend. 

After Glories I decided to take the tram to the zoo. Well apparently I took the wrong tram, the next stop was the end station. So I walked to the next tram station and took the correct tram from there to the zoo. I went to the zoo near closing time but I got to see all the animals during my time there. I do have mixed feelings about zoo’s. I mean it is sad that the animals are away from their natural habitat,  but at the same time we save them from poachers or hunters. 

After the beach I walked towards the beach just to see it and proceeded to walk to La Rambla again.  I also bought things from Disney Store.  Those tum tums are so cute ! 

I took the subway to Marina, too drained to walk from La Rambla to the hotel

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *