It was not the end.

Categories Blogg

Vel jeg ble nettopp ferdig på jobb og det er en deilig følelse.  Jeg har ikke vært på min gamle jobb siden utgangen av 2014. Kaféen der jeg jobbet i dag var stengt før jeg sluttet, men den gjenåpnet forrige lørdag. 
Jeg fikk en stor sjokk da jeg kom på jobb i dag, alt var så fremmed. Ny kasse,  nye plass og nye priser osv. Jeg måtte faktisk lære meg kassen så serveringen gikk litt treig. Det gikk over etterhvert, det var vel ikke så vanskelig å lære den. Stedet har faktisk blitt større, det som var vår gammel lager er blitt gjort om til en stor kjøkken. Vanlig traktekaffe er det heller ikke vi som serverer som vi gjorde før. Vi må heller ikke fylle på vannkanne hele tiden da det er en vannkrane nå. Woho! Vi må desverre gi maten til kundene selv, før var det selvbetjening. Selv om det var selvbetjening var det vel ikke akuratt mange som skjønnte det.

Jeg liker faktisk det nye stedet, det er litt grått for min smak. Det vil nok få litt pynt senere håper jeg.

Det var ikke så mange som besøkte i dag til min stor overraskelse. Trodde at det kom til å være full kaos der, men dagen var en ganske rolig dag.  Savner faktisk å jobbe på kafé, men jeg savner ikke smerten foten min har nå fra å stå hele dagen! Det som var det beste i dag var at jeg fikk jobbet med folk som jeg elsket å jobbe sammen med.
Nå skal jeg ut og feire at jeg er ferdig med 1.året!

// I just finished work and it is so good to be done. I have not been to my old work since late 2014. The café where I was working at now was closed before I quit, and they re-opened last Saturday.

I was actually pretty shocked when I came to work today, every thing was so foreign. Everything was new! I had to learn how to use the new register, so my service was kind of slow at the beginning. I did learn it afterwards without any problems. The place has become so big. We merged our old storage and the café, so now we have a very big kitchen. Our normal filtercoffee is something we don’t serve to customers any more, rather they serve it themselves. We also do not have to fill in the water pitchers as there are water cranes for the customers. Yey! Unfotunately we have to give the customers their food now, it was self service before. People never really understood it was self service before anyways.

I really like the new place, it may be a little bit to grey for my taste. I do hope they decorate it later.

We didn’t have a lot of visitors today to my surprise. I was thinking since it was new and all that there would be full chaos, but it was not. I do kind of miss working at a café, but I do not miss the pain that my feet are having from standing all day! The best part about working at my old job today is that I got to work with the people I love working with.

Now I am going to celebrate finishing my first year of college!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *