My go-to bag when traveling

Categories Blogg

I dag er det 4 dager til jeg skal reise. Woho!
Hver gang jeg reiser så er det alltid en veske som er med meg, min Classic Natasha Q av Marc by Marc Jacobs. Denne er min første luksusveske som jeg kaller det. Denne vesken kjøpte jeg i 2011 på Marc by Marc Jacobs butikken på Filippinene for rundt 1800kr. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte vesken da jeg er stort sett fornøyd med den. Det er faktisk en av yndlingsvesken min og den er fortsatt like fin bortsatt fra metallet som har mistet litt av fargen.

Jeg har tatt med meg vesken i alle mine reiser siden 2011,  og dette fordi det er praktisk for meg. Det mest praktiske når man reiser er jo egentlig en ryggsekk, men jeg er for redd for at det blir lett å stjele ting derifra siden det er bak meg. Grunnen til at jeg synes at der er praktisk er på grunn av alle lommene og størrelsen. Flappen til vesken er faktisk en stor lomme i seg selv og jeg setter gjerne verdisakene mine som pass inn der. Den er en crossbody som gjør at når jeg reiser så henger den i kroppen slik at hendene mine er fri i tilleg til at jeg ikke sliter ut skulderen og ryggen min.

Selv om det er liten så føler jeg egentlig at den rommer ganske mye synes jeg da. En 2liters brusflaske passer faktisk inn der XD Har alldri hatt problemer med vesken under mine reiser. Det som er minus med vesken er nok at metallen som sørger for at vesken er lukket er ikke sterk nok. De siste utgaven av vesken har nok en mye sterke metall ut i fra det jeg har sett.

Dette skal helt klart med meg når jeg reiser nå på onsdag og på fredag 🙂

//Today it is 4 days until I am going on a trip. yey!

Every time I travel there is always a bag with me, my Classic Natasha Q by Marc by Marc Jacobs. It was my first luxury item as I call it. I bought the bag back in 2011 at the Marc by Marc Jacobs store in the Philippines. I paid around 1800NOK. I never regretted buying the bag as I am very contented with it. It is actually one of my favorite bags. It is also pretty much in a good condition, except for the metal hardware where some of the color has faded a little bit.

Since 2011 I have been taking the bag with me during my travels, because this is for me a practical bag to bring with. Well, a backpack is more practical actually, but I don’t like the fact that I can’t see it and I know that it is pretty vulnerable for theft. The reason I think that my bag is more practical than a backpack is because of the pockets and the size. The flap of the bag is actually a big pocket in itself. I have all my valuables such as passport in there. It is also a crossbody which means it hangs in my body which makes my hands and shoulder free of a burden.

Despite the bags size you can actually place a lot in like, like a 2litres bottle of soda XD I have never had any problems with the bag during my trips. The only disadvantage this bag has is that the metal that closes the bag, is not really strong enough. I have seen that the newer versions of the bag has gotten a stronger metal that makes it hard to open the flap.

This bag is definitely coming with me both on Wednesday and on Friday 🙂

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *