London 2015

Categories Travels

I år har jeg vært på to ferier, og begge de gangene dro jeg til London.

Første gangern jeg dro til London var tidlig januar mens andre gangen var i vinterferien. I januar så var jeg der fra 7-8. januar. Kort opphold, men målet mitt var å kjøpe gaver til familien min. Ja gaver! Jeg begynte å kjøpe gaver tidlig i fjor, jeg synes det er så deilig å slippe å stresse over hva jeg skal kjøpe familien min til gave. Kjøper også gaver underveis, jeg liker å gi flere gaver 😛

Jeg booket hotellet via Bookings.com og stedet heter The Paddington Hotel London. Hotellet var 5 minutter unna Lancaster Gate metro og det er jo ganske praktisk. Rommet jeg fikk var helt i toppetasjen, og det var ikke noen heis. Det var heldigvis ikke så mange etasjer. Det var forresten ikke noe wifi på rommet kun på resepsjonen, det var ikke så problematisk. Fant også ut at Krispy Kreme ved Selfridges var lagt ned, så da måtte man til Victoria Station for å få donuts.

Min andre tur i London bestemte jeg med dagen før jeg skulle reise. Jeg bestillte via Expedia.com denne gangen og turen var fra 24-26.februar. Hotellet jeg bodde hos var Boka Hotel som var ved Earls Court og var 5 minutter fra Earls Court Station som er ved grensen av sone 2. Rommet jeg fikk var ganske greit, gruet meg faktisk litt fordi hotellet hadde en del negative omtaler. Jeg var faktisk ganske fornøyd med rommet, og det var i tilegg kjempe bra service der.

I denne turen dro jeg til Minut Moins 7 som reparerer Louboutins sko. Jeg har skrevet tidligere at mine ble ødelagt, så jeg dro til de for å få de fikset. Betalte £70 totalt, og skulle få skoene ferdig etter i slutten av mai. Jeg ble faktisk ringt av de i går, og ble fortalt at de har reparert skoene mine, og de kan hentes eller sendes neste uke. Velger heller å hente de når jeg skal dit om to uker. Mye styr med tollvesenet hvis jeg skulle få den sendt hjem.

Det var faktisk ikke så mye shopping i denne turen, men de ble en del utforskning. Fikk dratt og sett steder jeg har aldri besøkt før. Fant også en skikkelig bra japansk restaurant som ligger rett ved siden av Japan Centre. Den heter Shoryu Ramen og tilbyr skikkelig god ramen.Forresten om dere skal til London sørg for å skaffe en Oyster card, for da blir billettene mye billigere  forhold til hvis man kjøper enkelt billetter. Det er faktisk dyrere med enkeltbillett der enn her i Oslo.

Har også lagt merke til at programmene i britisk tv ser ut som ble tatt i 90-tallet. Er de reruns eller er det bare sånn noen i England kler seg ut? Dette er et seriøst spørsmål.

Så her er bilder fra turene jeg hadde 🙂

//This year I have been to two vacations so far, and the destination: London.

The first trip to London was in early January while the second one was during our winterbreak. I was in London from the 7th to the 8th of January. It was a short trip, but my goal was to buy gifts. Yes, you read that right-gifts. I actually started buying gifts last year. It is pretty practical as I won’t have to stress my self out when it comes to giving gifts. If ever I find an item I could think of buying as a gift I do that too. I love giving gifts.

I booked a hotel via Bookings.com and the name of the hotel is The Paddington Hotel London. It was a five minute walk to Lancaster Gate Station. The room I got was on the topfloor, and there weren’t any lifts. Luckily there were not that many floors. There were not any wifi in the room just in the reception area, but it was not that much of a big deal.

My second trip to London was decided a day before I was to leave. This time I booked through Expedia.com. I stayed there from February 24-February 26. The hotel I booked was Boka Hotel which was near Earls Court station. Earls Court Station was in the border of zone 2.  I was actually kind of worried that I was going to get a bad hotel because of all the negative reviews I read about it. I did actually have a nice room that I was very contented with. They also offer very good service.

I also went to Minut Moins 7 that repairs Louboutin shoes. I have written earlier that my pair of shoes were damaged. I paid £70 to get mine fixed and was told I would get it by the end of May. They actually called me yesterday to tell me of all repairs that they have done to my shoes. They also told me that by next week they could send it to me by mail, but I told them that I would rather pickt them up when I go to London by the end of the month. Too much hassle if they would send it to me.

I did not shop that much in this trip, I was in a exploration mode. I got to see places I have never seen before. I found a very nice Japanese restaurant that is located near Japan Centre. The place is called  Shoryu Ramen and they offer very delicious ramen. If you ever go to London make sure that you get an Oyster card. Buying single tickets without the Oyster is very expensive.

#London #shoryuramen #shakeshack #minuitmoins7 #bokahotel #Thepaddingtonhotellondon #shoryu

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “London 2015

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *