London 2014 part 2

Categories Travels

Min andre London tur var nok i oktober perioden, og her var jeg litt lengre enn 1 dag. Jeg mener at jeg var der i 5 dager. Valgte å bestille en billig leilighet via Booking.com. Leiligheten heter Dylan Paddington Apartments . Leiligheten var 5 minutter unna Paddington station som var egentlig ganske greit. Jeg bestille fly hos Ryanair fordi det var veldig billig, også bestillte jeg også en busstur fra Stanstead til Victoria Coach Station, det er ikke til å anbefales. Hvorfor? Vel turen tok nesten to timer, og stoppet på mange stasjoner. Skal dere ta Ryanair anbefaler jeg å heller ta tog eller en TerraNova buss.

Leiligheten var forresten ganske greit. Det var ok, men så er jeg en student og da er jeg egentlig ganske fornøyd å ha en seng å sove i. Husker ikke så mye fra den turen, men jeg husker å ha bare gått rundt masse og bare utforske byen. I Chinatown fant jeg ut at det var mange av restaurantene som ikke tok i mot kort. Krise for meg da jeg bruker kort mer enn cash. Fant en koreansk restaurant der, og maten er bare helt herlig. Jeg liker koreansk mat, men det er vel ikke så mange som tilbyr det her i Oslo til en billig penge.

Til de som elsker alt ting som er japansk, så må dere besøke Japan Center som er i nærheten av Piccadilly circus og rett ved siden av GAP.  Der selger de alt fra japansk mat til bøker.

Ellers så var det en fin tur og ganske avslappende bortsett fra siste dagen. Våknet opp litt seint, og innså at jeg hadde lite tid til å spise før jeg måtte rekke bussen. Tbanen var forsinket i tillegg, men så fikk jeg en glimt av sidemannens klokke. Det viste seg at de var en time bak norsk tid og klokken min var på norsk tid, og vips så var man plutselig en time tidligere enn det som var planlagt. Kjøpte meg en billig frokost på Mcern, og tok tid til å spise maten min. Ruslet deretter til Victoria Coach Station og finner ut at bussen var mer enn en time forsinket. Fikk panikk, men heldigvis så tok jeg hensyn til trafikken da jeg planla reisen tilbake. Da bussen var på flyplassen hadde jeg en time på meg til å gå rundt 😀


 

//My second London trip was around October, and the duration of the trip was longer than one day. I think I was there for 5 days. I chose a cheap apartment from Bookings.com. The name of the apartment was Dylan Paddington Apartments. The apartment was 5 minutes away from Paddington station which was very practical. I ordered plane tickets from Ryanair because they were very cheap. I also booked a bus via Ryanair from Stanstead Airport to Victoria Coach Station. A piece of advice do not do it. Why? Well the trip took almost two hours or more, and it had a lot of stops. I recommend taking the train or a TerraNova bus.

The apartment was actually quite okay. I don’t really have high standards when it comes to hotels. As long as I have a place to sleep in at night I am good, after all I am on budget. I can’t really remember a lot from that trip, but I do remember roaming and exploring places I have never been to. I was actually quite disappointed when I found out that a lot of the restaurants in Chinatown do not accept card payments. I am very dependent on my card. Anyways I found a Korean restaurant there, and I do have a liking for Korean food. There aren’t many Korean restaurants in Oslo and if there are, they are not cheap

To those who loves any thing Japanese, Japan Center is a must! It is actually located near Piccaddily Circus just beside Gap. They sell anything, ok maybe not, Japanese from food to magazines.

The trip in itself was actually pretty relaxing except maybe for the last day there. I woke up much later than planned and realized I would not have any time to eat breakfast. The underground was late as well, but luckily I got a glimpse of my neigbors watch. Apparently London time was one hour behind Norwegian time. Suddenly I was an hour early and not late. I managed to grab myself a breakfast from McDonalds. When I arrived at Victoria Coach Station the buses were late with at least an hour or less. I did have a small panic attack, but luckily I like to go to airports early. When the bus arrived at the airport I had an hour to explore it.

 #london #londoneye #toweroflondon #towerpoppies #louboutin #bookingcom

2 kommentarer

2 thoughts on “London 2014 part 2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *