Vippe-extensions

Categories Blogg

Vippe-extensions? Aldri mer! Dette er min erfaring med vippe-extensions.

Jeg er den type person som ikke bruker noe sminke i det hele tatt. Etter å ha sett bilder og lest om vippe-extensions fra bloggere, ble jeg veldig nysgjerrig på hva det var og ville prøve noe nytt.

Det var en blogg jeg leste som anbefalte et sted, og jeg tok kontakt med hun som skulle ta extensions og avtalte en time. Det tok kanskje mellom 30 min til 1 time før alle vippene ble satt inn. Hvis jeg ikke husker feil, så limes hver vippe til dine egne en og en. Da hun var ferdig med å sette inn vippene fikk jeg se meg selv på speilet. Det var veldig uvant å se meg selv med så lange fine vipper og jeg syntes at det var litt rar.  Må være ærlig og si at jeg syntes at det var fint å se på 😉

Jeg fikk ikke vasket ansiktet mitt eller dusje i 24 timer etter at vippene ble satt inn. Jeg kunne heller ikke bruke ting som var oljebasert for det kan ødelegge vippene. Det var veldig rart å blunke og ikke minst var det litt vanskelig å sove.

Da jeg endelig kunne få dusje, så var det faktisk veldig ubehagelig. Jeg måtte lukke øynene mine hele tiden. Jeg kunne ikke vaske ansiktet ordentlig, det varte faktisk frem til jeg fjernet vippene. Noen dager etter å få satt inn vippene begynte noen å falle av allerede. Vippene mine vokset også veldig fort som gjorde at noen av de ble bøyd andre veien innover øynene mine. Det stakk litt i øynene, veldig ubehagelig. De begynte å synke etter hvert og det var ikke fint å se på i det hele tatt!

Jeg fikk også en del komplementer og det var jo bare hyggelig å høre. Som sagt tidligere, så synes jeg også selv at jeg var penere med så fine og lange vipper. Kanskje det er fordi det er sånn media sier til oss, at man er pen når man har lange fine bøyde vipper.

Jeg innså også at det blir dyrt i lengden, med tanke på hvor fort vippene vokset og det koster jo kr 500,- for påfyll. Jeg bestemte meg da for å fjerne den da jeg hadde ikke økonomien til å ivareta de i lengden. Da alle ble fjernet, var det også veldig rar å se meg uten de. Det jeg lå merke til at mine egne vipper var mindre i mengde, de var tynnere og hadde en helt annet tekstur. Jeg mener at vippene ødela mine egne vipper, men nå er jo mine tilbake til hvordan de var før.

Det er min erfaring om vippe-extensions som jeg tenkte at jeg kunne dele. Alle er ulike og har ulike erfaring med samme ting. Det som ikke funket for meg kan kanskje funke for deg.

Her er et bilde av meg med vippe-extension.

Her er et bilde av meg nå med mine naturlige vipper 🙂

 

 

 

 

 

//Eyelash extensions? Never again! This is my own experience with it. 

I am the type of person who rarely uses make-up. After seeing pictures of women with lash extensions and read about it from other bloggers, I became curious and wanted to try something new.

There was a blogger who recommended a place, and I took contact with the woman who did the extensions to book an appointment. It took between 30minutes to 1 hour to apply the lashes. If I remember correctly they had to be applied individually to my own lashes. When she was finished I got to look at myself in the mirror. I looked different. I was not used to seeing myself with long lashes. I must admit I found myself prettier with it.

I was not allowed to wash my face or to take a bath the first 24 hours. I could not also use things that was oil based on my face. Blinking felt weird, and it was difficult to sleep.

When I was finally allowed to shower, it was weird and uncomfortable. I had to keep my eyes closed all the time and couldn’t even wash my face properly, it lasted until the day I removed the lashes. A few days after the extensions, som of the lashes began to fall off! My own lashes grew fast so the extensions were facing upside down and sometimes were sticking my eyes. It was very uncomfortable. They also began to sink, and it was not a pretty sight at all.

I did get complements on my eyes and that was nice to hear. Like I said I thought I was prettier with long lashes. But maybe we think that way because that is what the media tells us, that girls are pretty with long lashes.

I also realized that in the long run it will be expensive. My lashes grew fast, and we actually have to get them refilled after a few weeks. A refill cost kr 500,-. I decided to remove them because I knew I did not have the money for that.When everything was removed, I could see that my own lashes appeared to be thinner and they had this different texture and I had fewer lashes. It was very weird to see myself without the lashes.

I do believe that the lash extensions ruined my own eyelashes. This is my experience on it. We are all different and we have different experiences on the same things.

Above is a picture of me with the lash extension, and below is a current picture of me with my natural lashes.

2 kommentarer

2 thoughts on “Vippe-extensions

  1. Huff, det hørtes ikke bra ut! Jeg har i perioder vært fristet, men jeg tror nok at jeg hadde slitt veldig om jeg hadde skaffet meg det selv… Er helt avhengig av å kunne vaske meg ordentlig i ansiktet morgen og kveld, og ikke minst å gni meg i øynene om morgenen :p

  2. Makeup By Jenny: Det var også det som var problemet mitt. Jeg kunne ikke gni meg i øynene ordentlig om morgenen. Heldigvis tok jeg den også i en periode det ikke var pollensesong. Tror nok jeg skal holde meg til punktvipper i fremtiden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *