Er det lov å drømme?

Categories Travels

Jeg elsker å reise og oppleve mye nytt, og har derfor så utrolig mange mål som jeg vil oppnå.

Jeg har lenge lekt med tanken om å  ta en roadtrip i USA, jobbe frivillig med dyr, dra til Machu Picchu eller dra til Galapagosøyene. Når jeg er ferdig med bachelor neste år, tenkte jeg å ta en lang ferie fra jobb eller permisjon. Da vil jeg reise og kanskje oppfylle en av mine drømmer. Det som er vanskelig er å bestemme seg for er hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal reise.  Det er en stor sannsynlighet at en av disse reisene  eller alle av de ikke kommer til å skje. Det kan hende at jeg ikke får ferie eller at jeg klarer rett og slett ikke å spare nok,  men det er vel lov å drømme? 

For tre år siden hadde jeg planlagt om å dra til Machu Picchu med tanten min og broren min. Jeg synes stedet er så utrolig fint, og det er utrolig interessant å se hvordan Incaene bodde før i tiden. Jeg har heller aldri vært i Sør Amerika, og da er det også en bonus 🙂

 


(bilde er lånt her)

Galapagosøyene er også et sted som fascinerer meg skikkelig. På grunn av dette stedet fikk Charles Darwin skrevet boken om evolusjonsteorien. Jeg vil gjerne se de ulike dyreartene som er i det øya.

(bilde er lånt her)

En roadtrip i USA har vært drømmen og vært motivasjonen min for å gjennomføre lappen! Jeg vil kjøre i akkurat det strekningen her, med den utsikten. Det jeg tenkte også på er faktisk å kjøre rundt og besøke familie i USA som jeg ikke møter ofte, eller ikke har møtt i det hele tatt.

(bilde er lånt her)

3 kommentarer

3 thoughts on “Er det lov å drømme?

  1. Det er både viktig og fint å ha drømmer. Da har man noe man kan glede seg over, og kanskje spare til og en dag oppå. Det hadde vært en drøm i seg selv å oppnå en stor drøm for min del ^^
    Disse stedene så herlige ut! hadde ikke hatt noe imot å dra til Machu Picchu eller kjøre roadtrip i USA jeg heller 😉

  2. Henriette Celin: Det er det absolutt! Drømmen er å oppnå en stor drøm ja 😀

    De er bare så utrolig herlige disse stedene, og derfor har jeg så utrolig lyst til å dra til en av de. Road trip til USA må nok være en kjempe opplevelse, men da må jeg bli der i hvertfall tre uker 😛

    Ønsker deg en fortsatt god dag <3

  3. SV: Ja, ikke sant. USA drømmen er nok litt for dyr for meg enda. Mye er jo ganske dyrt å få til. Men med sparing en god stund skal det nok gå når man bestemmer seg for det ^^
    Takk, det samme <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *