Hva skal du jobbe med?

Categories Blogg

Tror jeg har fått det spørsmålet flere ganger i det siste. For å være helt ærlig så vet jeg ikke.

Jeg er snart ferdig med bachelor i Markedsføring og merkevareledelse, men har enda ikke søkt jobb.

Drømmen er egentlig å reise mye og lære andre språk. Så mye språk som mulig. Problemet er at jeg klarer ikke å forlate komfortsonen min. Reise kan jeg, men ikke reiser som varer i flere uker.

For meg så er samfunnet vårt bygget opp slik : være barn -> gå på skole-> finne jobb for å finansiere studielån evt boliglån -> ha familie -> jobbe mer for å betale lånet og for å finansiere utgiftene til familien -> jobbe frem til man kan -> pensjonist. Selvfølelse kan man ha det gøy og reise innimellom et eller annet sted der. Man må vel ikke følge den strukturen der?

Når jeg møter tanter osv er det noen som sier at jeg burde spare penger og reise heller når jeg har en stabil jobb eller egen leilighet. Jeg synes livet er for kort for å bare spare og vente til man har stabilitet før man gjør ting man liker eller vil. Tenk hvis jeg hadde bare spart hele denne tiden her. Jeg hadde sikkert mye penger og hadde kjøpt meg en leilighet, men jeg hadde nok angret på at jeg ikke gjorde ting før jeg kunne eller mye tidligere.

Så ja, jeg har ikke peiling hva jeg skal gjøre etter endt studie. Jeg har søkt Japansk og Kinesisk studier da, som en backup plan 🙂 men ellers null plan på studierelatert jobb 🙁

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *