Tokyo Solamachi

Categories Travels

Tokyo Solamachi er en veldig stor senter med over 300 butikker! Jeg er veldig usikker på hvor mange etasjer det er,  men jeg tror det er ulike ut i fra hvilken bygg man er i. 

Jeg har vært her tidligere før for å besøke Tokyo Skytree, men fikk ikke sett hele senteret, kun en bitte liten del av det. Jeg og broren min hadde veldig dårlig tid da vi var her,  mens jeg og typen hadde masse tid. 

Da vi ankom senteret så vi på noen butikker før vi fikk øye på Clover Leaf.  Bubble waffles med is fikk oppmerksomheten våres :p

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det tok ca. 10 minutter før vi fikk våre bubble waffles siden det var mange som bestillte og det var bare to som jobbet.  Vi bestille egentlig to choco cream bubble waffles. De vi fikk var en maple syrup og en sjokolade. Begge var gode,  men sjokoladen var bedre 😀

Etter Clover Leaf,  gikk vi rundt og tittet på de ulike butikkene. Det var en butikk som solgte fake food figurer.  Vi fikk faktisk sett på en in the making.  Fake food er forresten over alt i de ulike restaurantene i Japan.  Det er faktisk ganske genialt for da trenger man ikke å gå inn restauranten for å se på menyen, man kan se på utstillingsvinduen hva slags mat restauranten tilbyr.  Det har nok reddet oss som ikke snakker japansk ved å vise bilde 🙂 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi spiste lunsj på food courten på senteret.  Jeg husker ikke hva det jeg bestille kalles,  men den var god og kostet ca 80kroner!
Mot slutten av dagen etter å ha gått rundt senteret så vi en liten festival.  Det var kjempe koselig.  Folk hadde på seg yukata,  tradisjonell sang ble spillt og folk danset en tradisjonell dans. Folk som kunne dansen hoppet inn og danset sammen med de andre. 
 Det er forresten flere røykerom på senteret, altså det er en lukket rom kun for røykere.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Jeg og typen var faktisk her for å besøke Tokyo Skytree og Pokemon senteret,  men det tenkte jeg å skrive om i et annet innlegg.  Vi har også her to ganger,  men har valgt å skrive om første dagen,  siden vi bare gikk rundt andre gangen. 

3 kommentarer

3 thoughts on “Tokyo Solamachi

  1. Henriette Celin: De var også ganske gode 😀 Fikk faktisk lyst på de nå, men de finnes jo ikke i Norge 🙁

    Jeg ble ganske glad at vi fikk med oss en festival. Det var kjempekoselig stemning 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *