Osaka, skal eller ikke skal?

Categories Travels

Til sommeren skal jeg være i Tokyo. Jeg skal være der i hele 14 dager og det blir kanskje litt for lenge. Så vi tenkte derfor å besøke andre steder i Japan som Osaka. Da jeg var i Japan for aller første gang besøkte jeg Osaka, men jeg tilbrakte meste av tiden på Universal studios og kun noen timer på selve byen. Denne gangen vil jeg dra dit for å spise mat, jeg har lest at Osaka er Japans kjøkken. Det skal visst være utrolig god mat i Osaka. Typen på sin side har lyst til å dra dit fordi det er en butikk i Osaka som selger figurene som han har lyst på.

Problemet våres er at det er utrolig dyrt å reise til Osaka fra Tokyo. Shinkansen eller bullet train som det kalles er ganske dyrt, på ca. 1000 kroner per person en vei, men man er jo der i løpet av 2,5timer. Det er fortsatt ganske dyrt, det blir kanskje over 5000kroner for oss to med billett og evt overnatting. Jeg er ikke akkurat rik, så jeg har ikke råd til det, men jeg har så utrolig lyst å dra dit 🙁

Her er to bilder jeg tok way back i 2011 da jeg var i Japan. Den nederste bilde så er det en pariserhjul oppe i en shoppingsenter 😛

Hva synes dere? skal vi dra dit eller ikke?

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Osaka, skal eller ikke skal?

  1. Universal studios virker morro!
    Vanskelig å si. Om dere ikke har råd har dere jo ikke det, uansett om det er kjedelig. Men om dere har veldig lyst, jobber på og sparer, kan dere jo vurdere det mer ;-P

  2. Henriette Celin: Universal Studios var utrolig morro. De har Hello Kitty der! Masse Hello Kitty 🙂

    Tenkte å spare til det egentlig og jobbe så mye jeg kan 🙂

  3. Hei! Jeg så spørsmålet ditt via Blogglisten. Selv har jeg ikke vært i Osaka, så jeg kan ikke vurdere om det er verdt å dra dit, men hadde du spurt om Kyoto hadde jeg ikke vært i tvil 🙂 Kjenner du til Japan Rail Pass? Hvis ikke kan du for eksempel se hva Japanspesialisten skriver om dette. Jeg brukte et slikt togpass da jeg var i Japan, og det kunne brukes på enkelte linjer i Tokyo også, samt til og fra flyplassen, og med reiseruten flyplass-Kyoto-Hiroshima-Kyoto-Tokyo-flyplass (samt altså noe innad i Tokyo) var det definitivt lønnsomt.

  4. Marianne: Hei 🙂 Kyoto er et utrolig fint sted. Har vært der tidligere og vil gjerne besøke igjen, men typen er ikke helt keen på det. Han vil besøke Osaka mest på grunn av maten 🙂

    Har sett på Japan Rail Pass og er fortsatt usikker på om det er gunstig for oss to. Har sett på Hokuriku Arch Pass i går som har tilbud til Tokyo-Osaka-Kyoto. Jeg vurderer fortsatt om det er gunstigere eller ikke. Vi ser fortsatt på om det er gunstigere enn enkelt billett. Må nok gjøre mer research etter eksamen.

    Takk forresten for tips, setter utrolig stor pris på det 🙂 Jeg skal også sjekke Japanspesialisten, kanskje jeg får mer tips 😀

    Ønsker deg en fin dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *