Filippinene: Oslob Whaleshark

Categories Travels

Dagen etter nyttår i Cebu reiste vi til Oslob for å svømme med hvalhaier. Oslob er 2-4timer unna Cebu City med bil. Jeg sov gjennom hele turen dit.
Tanten min har en vennine som eier et feriehus i Oslob,  og det var der vi dro.
Det jeg synes som er litt urettferdig er prisen hvis man skal svømme med hvalhaiene. Det koster 1000 for utlendinger,  500for filipinere og 50 for de fra Oslob (prisene er i lokalvaluta). Det var 4 utlendinger med oss,  men de slapp heldigvis å betale prisen for utlendinger.
Før man kunne svømme med hvalhaiene måtte man høre på en presentasjon over de ulike do’s and don’ts.
Det var også ganske lang kø,  over 100 grupper som ventet på å få svømt med de. 
Da det var vår tur,  hoppet vi rett ut i havet.  Hvalhaien var ganske stor og svømte ganske nært oss.  Det er en veldig fin dyr.  Jeg må innrømme at når den kom litt for nærme meg fikk jeg panikk. Vi svømte med de i ca 30min før vi måtte tilbake.

Det var en veldig fin opplevelse,  veldig surrealistisk. Det anbefales på det sterkeste å besøke stedet.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *