Maid cafe

Categories Travels

Før jeg kom til Japan var Maid Cafe noe som jeg ikke ville besøke. Der tok jeg visst feil, for ellers hadde ikke jeg skrevet om det. Vi klarte å besøkte en ved en uhell første natten vår.

Jeg og broren min ankom leiligheten ca kl 22, men vi ville allikevel ut og utforske området. Akihabara var bare 10minutter unna så da bestemte vi for å dra dit. Jeg trodde at Akihabara skulle være åpent hele kvelden som i NYC, men det var ikke det bortsett fra enkelte karaoke barer og restauranter. Langs gaten gikk vi forbi en jente som delte ut en brosyre. Feilen min var å ta i mot brosjyren. Hun pekte på menyen deres som hadde verdens søteste mat og dessert.

Det neste som skjedde var at vi gikk inn i en heis og plutselig var vi i en kafé som luktet røyk, hadde bare fulle menn som gjester og servitører som var i kledd maid costyme. Vi fikk menyen og fikk instruks om at når vi var klare for å bestille mat skulle vi si “nyan nyan”, det var litt kleint for oss to. Vi bestillte mat og drikke. Broren min bestillte iste, og han ble overrasket. Han fikk virkelig en iste, altså te som er bare kaldt. Heldigvis hadde de en ”gummy syrup” som han blandet inn i teen og da smakte det som isteen som han er vant til å drikke, søt. Maten vi fikk var veldig søt at vi ville egentlig ikke spise de. Vi var desverre sultne så da måtte vi bare. Maten var fantastisk god!

Noen minutter etter at vi fikk maten hadde de en show der alle maids (de var to stykker) sang og danset. Mennene sang også og hadde det gøy.  Vi ville ikke være der så lenge så da hoppet vi over desserten.

Da vi kom ut derifra var vår første reaksjonen å le. Vi visste ikke helt hva som hadde skjedd. Det var virkelig en spesiell opplevelse. Kafeen heter Maid2Dreamin forresten og det ser ut som at det er veldig mange Maid2Dreamin kafeer.

Jeg bestillte forresten en Bear Curry, mens broren min bestillte Bear Hamburg Steak. Er ikke de søte? 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Maid cafe

  1. Linn Therese Dagsland: ikke sant? De er så utrolig søte 🙂 beklager sent svar, det er utrolig dårlig nett her nede 🙁 God jul <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *