Julemarked

Categories Blogg

Jeg har siden jeg var 17 ( jeg er 24 nå) jobbet på julemarked. Det var ikke før i fjor at jeg ikke kunne jobbet alle de fire dagene det har vært julemarked på grunn av en annen jobb.

I år kunne jeg bare jobbe den siste helgen, men fikk kun vakt på søndagen. Jeg fikk forøvrig en sms om at jeg også skulle jobbe på lørdag, men da var det vel allerede for sent og jeg hadde allerede laget planer på lørdagen. Jeg fikk jo vaktlisten i slutten av november, og fikk sms’en på onsdag.

Jeg holdt på å komme forsinket til jobb. Jeg skulle ta toget 8:19, men jeg våknet opp kl 8:15, så da tok jeg første toget til Skøyen. Siden toget jeg tok var toget som gikk 10 min senere enn det jeg egentlig skulle ta, rakk jeg ikke bussen til jobb. Jeg skulle prøve meg på Über, men jeg visste ikke helt hvordan det fungerte, da ble det taxi og jeg ble 130kr fattigere.

Kafeen åpnet 11 og stengte 16. Det var veldig slitsomt 5 timer! Jeg fikk ikke ordentlig matpause, eller fikk tissepause en gang. Det måtte vi gjøre når vi hadde muligheten til det. Altså når det var veldig rolig, men det har hele tiden vært lang ko. Mot slutten av dagen, ble det rolig, og det var da vi fikk spise og gå på toalettet. Jeg spiste før vi åpnet, heldigvis.

Da vi stengte, så dro han ene vi jobbet med til hovedkafeen for å ta oppgjøret. Det betyr at vi to andre som var igjen måtte rydde bort alt! Han kom ikke tilbake for å hjelpe oss heller. Heldigvis var det en som plukket opp alt det vi hadde ryddet med bil.

På vei tilbake til hovedkafeen var det veldig mørk og kaldt. Takk gud for lommelykt på mobilen. Da vi var i hovedkafeen trodde jeg at jeg var ferdig, siden jeg var satt opp til 17:30 og klokka var over 17:30. Jeg så han som hjalp oss med å kjøre tingene våres rydde de, og da trodde jeg at det var sånn det var. Da jeg spurte om jeg kunne dra, spurte sjefen om alt var ryddet, og da sa jeg at han mannen ryddet. Hun sa at det var meget urettferdig at han ryddet, det som er urettferdig er at vi var opprinnelig tre som skulle rydde sammen, men han stakk av! Jeg ryddet ikke mye da jeg visste vel ikke hvor ting skulle være! Jeg fikk også tillatelse til å dra fra hun jeg jobbet sammen med. Jeg jobbet totalt 8timer og 44 minutter! Da jeg var ferdig hadde allerede bussen dratt og da var det 15 min eller 30 mins venting på neste buss. Da bestemte jeg heller å gå til Skøyen, men jeg ble plukket av han som kjørte varene halvveis 😀

Jeg likte julemarkdet fordi jeg fikk jobbet med de jeg har jobbet med tidligere! Jeg synes også at det er egentlig koselig, men jeg tror ikke jeg ville ha jobbet der igjen. Jeg synes at alle bør i hvertfall få en ordentlig pause uten forstyrrelser for at de kan strekke seg, få spist litt eller få gått på toalettet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *