Bulgogi

Categories Food

Her om dagen var jeg på NamKang i Oslo.  Jeg er så dårlig på stedsnavn, men det er ved Sentrum Scene et sted.  Jeg har ikke vært på stedet på lenge,  3år kanskje.  Det er ulike grunner til det,  men  jeg bestemte meg for å dra dit for noen dager siden.
Jeg bestillte bulgogi,  og det er faktisk mye annet enn det som man ser på bildet som bl.a skålen med ris og isbergsalat.  Kjøttet som er marinert på forhånd ble kokt på bordet vårt. Jeg synes at å spise bulgogi er ikke så elegant,  hahaha.  Neida,  men det er en måte vi spiste den på.  Først tok vi salaten,  la litt saus i den,  deretter tok litt ris også kjøtt,  deretter de ulike grønnskene på bordet også kjøttet.  Man ruller de sammen også stapper det inn i munnen.  Ikke så elegant :p Maten er utrolig god! Det finnes ikke et annet ord å beskrive det på enn at den er så god. Grønnsakene jeg snakket om er forresten bønnespirrer,  kimchi og agurk som er litt sterk.  Vi fikk også suppe til forrett,  misosuppe faktisk.  Den var også god,  men så liker jeg misosuppe da.
Lurer på når jeg skal dit neste gang 🙂

1 kommentar

1 thought on “Bulgogi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *