Japanese goodies

Categories Food

English translation below the pictures 🙂

Da jeg var i Amsterdam så kjøpte jeg to snacks med Hello Kitty på. Jeg kjøpte noe som likner på Pocky med jordbærsmak og Yanyan med sjokolade. Begge var faktisk veldig god. Det med jordbærsmak ga jeg til søsteren min siden jeg liker ikke mat med jordbærsmak.

Her i Norge kjøpte jeg Pocky med grønntesmak. Det smaker litt rart første gangen, men jeg synes jo at all mat med grønntesmak (matcha) smaker rart første gangen. Det er egentlf en uvant smak for å være ærlig, men jeg liker det. Jeg likte det så godt at jeg kjøpte meg en boks til med grønnte Pocky.

Jeg kjøpte også Cookpad Sakusaku Panda Chocolate og Puccho Miracle Bag Caramel nylig. Pandasjokoladen var faktisk veldig god at jeg vurderer å kjøpe en til meg selv. Pandasjokoladen jeg kjøpte ga jeg til søsteren min som igjen ga meg to stk. Hun spiste nok alt med en gang. Puccho var også veldig god, men jeg smakte nok egentlig det som bruser inne. Så jeg smakte nok ikke helt smaken av karamellen, men det går jo fint det jeg liker smaken av det som bruser inne.Puccho ga jeg også til søsteren min. Innpakningen av puccho var veldig søt synes jeg, så det er nok en stor sannynlighet for at den blir utsolgt hvis jeg skal til butikken igjen.

Jeg kjenner at jeg gleder meg til å få min aller første Oyatsubox. Jeg kan ikke besøke butikken som selger disse japanskegodteriene hver dag for da hadde jeg blitt blakk 😛

 



When I was in Amsterdam I bought two snacks with Hello Kitty as the cover. I bought something that looks like Pocky in strawberry flavor and YanYan with chocolate. Both actually tasted quite good. I gave most of the one with strawberry to my sister as I am not really a fan of strawberry flavored food.

Here in Norway, I recently bought Pocky in green tea flavor. It tastes weird at first, well almost all the food and ice cream I have tasted that is Matcha(green tea) tastes weird. It is unusual actually, but I do like it. I liked it so much that I bought a second green tea flavored Pocky.

I also bought Cookpad Sakusaku Panda Chocolate and Puccho Miracle Bag Caramel recently. The panda chocolate was actually very good that I think I might buy one for myself tomorrow or some other day. I got to taste two as I gave the chocolate box to my sister who ate them all very fast. The puccho was also good, but I actually only tasted the fizzy thing inside and not the flavor of the caramel itself. I do like the fizzy thing inside puccho so I don’t really mind not tasting the caramel 😛  I also gave the package to my sister only having a few to myself. The pucco bag is quite cute, but I am guessing the store will be sold out when I come back there.

I can’t wait for my first Oyatsubox to arrive. I feel like if I visit the store where I buy my snacks daily, my bank balance would be 0 in no time.

Anyone tried any of these? What’s your opinion?

4 kommentarer

4 thoughts on “Japanese goodies

  1. Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å lese bloggen din. Du skjønner, jeg har blogg selv også, og vet hvor demotiverende og kjedelig det er å skrive lange innlegg, ta gode bilder og rett og slett bruke masse tid på bloggen uten at du føler du får noe igjen for det. Det å se at lesertallet er ganske OK, mens bare en liten brøkdel legger igjen kommentarer. DET er kjedelig det.
    Jeg satt å tenkte over detta da jeg leste nå, og så fikk det meg til å tenke over hvor mye du egentlig fortjener å få igjen ettersom at bloggen din faktisk er ganske bra. Det gjør litt vondt å se at du ikke får så mange kommentarer som du fortjener egentlig. Derfor håper jeg denne kommentaren kan hjelpe litt på motivasjonen 🙂
    Du virker som ei kjempe hyggelig jente som er utrolig sterk på fysisk og psykisk, men samtidig har du også bena godt plantet på jorda. Du er også kjempe pen, og jeg ville lett blitt bedre kjent med deg om jeg kunne fått muligheten 🙂 Håper du får en kjempe fin onsdag, og at du står på videre med bloggingen – for dette er noe du virkelig får til.

  2. Linn Therese: Hei Linn Therese 😀 Beklager at det tok tid før jeg fikk svart tilbake fordi jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle svare deg.
    Det er utrolig hyggelig å lese hva du synes om bloggen min. Jeg har desverre ikke mange lesere som gjør at jeg får nesten ingen kommentarer på de innleggene jeg skriver 🙁 Det stopper meg ikke fra å blogge siden jeg synes at det er så artig 😀 Det hadde vært hyggelig å bli kjent med deg også 🙂
    Du tar forresten utrolig fine bilder 😀 Veldig fine naturbilder <3
    Ha en fin torsdag kveld og beklager skikkelig for veldig sen svar. <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *