Shabushabu

Categories Food

I dag dro jeg til et japansk restaurant som heter Shabushabu. Restauranten ligger i Rembrandtplein 47. Det var faktisk bare helt tilfeldig hvordan jeg fant stedet,  planen var egentlig å gå rundt omkring og dra tilbake til Miss Korea for å spise middag.
Konseptet til Shabushabu er faktisk helt genialt. Det er en spis alt du kan buffet, men her er det ikke en buffet.  Du går ikke opp og tar deg en tallerkener å velger maten din selv fra en buffetbord.  Her får du en nettbrett  med menyen og bestiller deretter,  maten får man av kelner litt senere.  De har desverre noen regler og begrensninger.  Et eksempel er at man kan bestille maks 10mat og man får ikke bestillt ny runde med mat med mindre man har spist opp fra forrige runde.  Man må vente 8min før man kan bestille på nytt og man må spise opp maten eller betale ekstra for maten man ikke spiste opp. Man kan også ikke være der lengre enn 2 timer.
Maten deres var nydelig og veldig god. Desserten også var veldig god,  men jeg spiste jo kun isen og godteriet de hadde. Jeg tok grønnteis,  mangois, svartsesamis og ferrerois. Jeg kunne faktisk vært der hele dagen og spise det gode maten, men desverre så er jeg bare et menneske og blir mett.

Her er i hvertfall bilder av  maten jeg hadde 🙂


 

#Today I went to a Japanese restaurant called Shabushabu.The restaurant is in Rembrandtplein 47. I stumbled upon this restaurant by accident, because the plan was to waste time and go back to Miss Korea to eat dinner.

The concept of Shabushabu is actually very nice and a genius idea. It is an eat all you can buffet, but it is not your typical buffet. You don’t go to a buffet table with a plate and choose food yourself. Here you get a tablet with all the menus, chose your food from there and then a waiter serves you the food. They do have rules though. One of the rules is that you can only choose 10 food per round or 5 per person and you need to wait 8 minutes before you can order a new round. You also have to finish all the food from the previous round before you order. You also have to eat up all the food or else you’ll pay a fine, oh and you can’t stay there for more than 2 hours. The dessert buffet is the exception because you get to choose yourself.
Their food was very good. Their dessert was also good, but I only ate ice cream and the candyFor the ice cream I chose green tea flavor, black sesame flavor, mango iceflavor and ferrero flavor.

Above are some of the food I had 😀

 

#shabushabu

 

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Shabushabu

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *