Japan

Categories Travels

Jeg fant bilder fra min Japan tur da organiserte bildene mine. Jeg var i Japan i juni 2011. Tenkte at det var smart å besøke Japan mens jeg var på en 28dagers ferie på Filippinene. Billettene til Japan fra Filippinene tur-retur kostet ca 3000kr. Jeg bodde hos tanten min som bodde på Rokkō Island som er en kunstig øy. Jeg var der i 5 dager og besøkte Kobe, Kyoto, Osaka og Universal Studios Japan. Tokyo fikk jeg desverre ikke besøkt, noe som jeg angrer på.

Japan var ganske fascinerende. Toalettene der var så kult med masse knapper som gjør masse rart. Likte også kjøleskapet der fordi de kan åpnes hvilken side du vil. Det er forresten en pariserhjul på HEP Five shoppingsenter på Osaka,noe som er veldig stillig. Det var en dag at jeg gikk rundt alene, jeg klarte meg ved hjelp av appen MetrO og delvis på grunn av at jeg kunne litt japansk da.

De har masse brusautomater rundt om kring med søte flasker. Bare være obs på å velge riktig iste, klarte å ta en grønnte iste som smaker virkelig som te, bitter. Den gyldne paviljon eller Kinkaku-ji er veldig fint og er verdt å besøke. Det er også verdt å smake på grønnte iskrem, Häagen- Dazs har veldig god grønn te iskrem.

Er ikke Japan så fint? Jeg liker at de klarer å balansere å være så høytteknologisk samtidig være tradisjonell. Jeg har planer om å besøke Japan igjen, men denne gangen skal det være i Tokyo med to bagasjer. Jeg klarte å fylle ut nesten hele bagasjen min da jeg var der, og det var dag 6 av min 28dagers ferie. 


//I found pictures from my Japan trip while organizing my pictures.I was in Japan in June 2011. I thought it was smart to visit Japan while I had a 28 days long vacation in the Philippines. The ttwo-way ticket to Japan from the Philippines cost around 3000kr. I lived with my aunt who lived in Rokkō Island an artificial island. I was there for 5 days and visited Kobe, Kyoto, Osaka and Universal Studios Japan. Unfortunately I didn’t get to visit Tokyo, something I regret.

Japan is very fascinating. The toilets are so cool because they have a lot of buttons that does a lot of weird things. I also liked their fridge because you can choose to open whichever side you wanted. There was also a ferriswheel on top of HEP Five shopping centre, pretty cool. There was one day where I roamed around alone, I managed to do so with the help of the app MetrO and party because I could a little Japanese.

They also have a lot of soda dispensers around the corners with cute bottles. Be careful of choosing the right iced te. I managed to take the wrong one which tasted exactly like real green iced tea, bitter. The Golden Pavillion or Kinkaku-ji is very nice and worth the visit. I also advice to taste green tea ice cream. Häagen-Dazs has really good green tea ice cream.

Isn’t Japan so nice? I like how they manage to balance being so high-tech at the same time be traditional. I have plans to visit Japan again, this time I will go to Tokyo with two luggages. I managed to almost fill up my luggage when I was there, and it was day 6 of my 28 days long vacation.

#japan #kobe #osaka #kyoto #kinkakuji #HEPFive #Rokkoisland

10 kommentarer

10 thoughts on “Japan

  1. Har aldri sett på Japan som et sted jeg har veldig lyst til dra, men merket jeg fikk litt interesse nå 🙂 Spesielt pga maten.
    Har hørt om sånne toaletter også. Var på en bensinstasjon i Tyskland som hadde sinnsykt fancy do også. Var morsomt 🙂

  2. emptynotepad: Så bra jeg fikk deg interessert hehe. Jeg har veldig lyst til å se på blomstringen av kirsebærtre der 🙂 og maten ja!
    Morsomt med slike fancy doer. Skulle ønsket vi hadde de også her i Norge 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *