Home alone

Categories Blogg

Siden i går har jeg vært alene hjemme. Det var faktisk ganske skremmende å komme hjem til en nøkkel som står på døren ulåst. Broren min som var i en ganske stressende situasjon klarte å legge igjen nøkkelen på døren. Jeg måtte gå rundt huset og slå på alle lysene sånn i tilfelle noen kom seg inn. Broren min er nå i Olbia i Italia, mens mamma og søsteren min er i København. Mamma og søsteren min kommer heldivis om ikke så lenge, altså på mandag. Jeg liker egentlig ikke å være alene hjemme, det er så ubehagelig.

I dag har jeg fri, og jeg skulle egentlig kjøre masse. Planen min var å stå opp tidlig for å jogge, også ta teoriprøven. Ingen av delene skjedde siden jeg var ikke oppe før kl 13. Jeg er egentlig ganske redd for å ta teoriprøven. Jeg vil ikke stryke. Jeg har klart å bestå prøven en gang, men det var for tre år siden.

Jeg var litt produktiv i dag da, jeg dro til Oslo for å få solgt to av mine gamle skolebøker. Møtte også noen fordi han skulle visst til Sandvika, og inviterte meg å bli med. Vi fant ikke det han hadde lyst på, så vi var ikke der lenge. Etter Sandvika dro vi i hvertfall hjem hos meg. Jeg er faktisk veldig imponert over han, siden i løpet av de timene han var hos oss så klarte han på en måte å kommunisere med undulaten. Det klarer ikke jeg, mamma eller noen av søskene mine en gang! Hver gang han plyster så svarer undulaten tilbake. Den var også ikke redd av han. Han hjelp også med å fikse buret til undulaten slik at det vil være fortere å gjøre den tam. Fikk også litt tips på hva jeg bør gjøre. Han har erfaring med undulater siden de hadde to undulater før.

Så nå er jeg alene hjemme igjen med en dverghamster, en undulat og masse planter


//I have been home alone since yesterday. It was actually pretty scary when I came home yesterday seeing that a key was in the door and was unlocked. My brother in a stressful state managed to leave his key at the door. I had to go around the whole house and turned on all of the lights, you know just in case someone managed to come in. My brother is in Olbia in Italy, while my mother and sister are in Copenhagen. My mom and my sister will be coming home soon, which is on Monday. I don’t really like to be home alone, it’s so uncomfortable.

It is my day-off today and I had plans on what to do. My plan was to wake up early to go jogging, then take the theory test on driving. Well, none of those happened because I woke up at 1PM. To be honest, I am actually scared to take the test. I just don’t want to fail. I managed to pass once, which was three years ago.

I was a bit productive today, I went to Oslo to sell some of my old school book. I also met someone because he was headed to Sandvika, and invited me to come along. We didn’t find what he wanted, so we weren’t there that long. After Sandvika we headed back to my house. I was pretty impressed with him, because in those hours that he was at home he managed to communicate with our parakeet. None of us at home can do that! Every time he whistled, the parakeet made a noise. She was also not afraid of him. He helped me fix the cage so that it would be faster to tame it. I also got some tips on what to do and stuff. He has some experience with parakeets since they had two parakeets before.

So not I am home alone again with one dwarf hamster, a parakeet and a lot of plants.

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Home alone

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *