Food Huggers

Categories Blogg

For en uke siden bestillte jeg noe som kalles Food Huggers på Amazon.com. Jeg bestillte dette etter å ha lest denne artikkelen på Buzzfeed. Jeg syntes det var genialt så derfor bestillte jeg den her på Amazon.com for 10dollar rundt 70kroner. De er laget av silikon som skal være mye tryggere enn plast. Grunnen til at jeg synes at det er genialt er fordi den skal visst bevare ferskheten av grønnsaker og frukt, og jeg har testet den i en uke nå med en tomat,en agurk og sitron. De har faktisk bevart ferskheten sin. Vanligvis så setter jeg skjærte grønnsaker på en tellerken og de blir som regel ødelagt, tørr eller får mugg(ekkelt).

Det er ikke 100% perfekt for dette passer vel mest for store grønnsaker og ikke de som er mindre. Jeg har brukt den minste størrelsen på en agurk og den er litt for stor for agurken, men den holder den fortsatt fersk. Tror jeg må kjøpe mindre food huggers som vil passe til mindre grønnsaker. 

Dette er en produkt som jeg anbefaler til de som ikke pleier å bruke opp grønnsaker eller frukt når de først skal skjæres.

//A week ago I bought something called Food Huggers. I bought them after reading this article on Buzzfeed. I thought it was so cool that I ordered them through Amazon.com here. They cost 10 dollars. They are made of silicone which is supposed to be better than plastic. I thought the idea of Food Huggers were awesome because they were supposed to preserve the freshness of fruits and vegetables. I actually did test them out on a tomato, a cucumber and a lemon. They have in fact remained fresh. Normally I used to set cut vegetables on top of a plate and they would either be dry or would get mold ( ewww).
Although I like it, it is not 100% perfect. It will fit big vegetables and fruits, but it is not suited for smaller ones. I used the smallest size on the cucumber and it was big or a bit loose, but it was still fresh. I think I will need to buy smaller Food Huggers that could accomodate smaller vegetables or fruits.

This is a product that I would recommend to someone who does not really use up their vegetables or fruits the first time.

#foodhuggers #huggers #amazon #kjøkken

2 kommentarer

2 thoughts on “Food Huggers

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *