Barcelona Day 6: Park Güell

Categories Travels

Dagen min startet seint i dag som vanlig. Dro ikke ut før kl var 14:30. Jeg dro til Glories siden det var gåavstand fra hotellet mitt. Skulle være der for å finne et sted å spise, som ble Burger King. Burger King i Spania selger øl også er pommes frites mye større og smaker mye bedre enn i Norge. Var lenge på Glories fordi jeg var innom Disney Store og Carrefour. Carrefour var skikkelig stor og minner meg faktisk litt om Costco i USA, kanskje ikke like stor som Costco.

Planen min for dagen var egentlig å dra til Park Güell, Casa Batlló og Casa Milà. Så etter Glories dro jeg videre til Park Güell. Jeg gikk hele veien, så det ble ganske slitsomt med tanke på den lange oppover bakken! Jeg fant parken etter hvert, men til min stor skuffelse måtte man betale inngang for å se Gaudis verk. Jeg kjøpte billett til kl 19 inngangen da de til kl 18:30 var full. Spurte han som drev med billettering om hvor lenge det har vært siden de spurte om billett til parken, og han sa at siden i fjor. Det var visst noe politisk bestemmelse på dette. Siden jeg hadde en halv time til øvers bestemte jeg meg for å gå rundt parken der det var gratis.

Når kl var 19 gikk jeg endelig inn, og jeg vil bare si wow. Det er så fint der og utsiktet er så fint også.

Etter parken dro jeg for å finne Casa Batlló og Casa Milà, men det viste seg at de var stengt så fikk bare tatt bilde utenfor 🙁

 

 

 //My day started late as usual. I didn´t leave my hotel before 2:30PM. I went to Glories since it was a walking distance from my hotel.I actually went there to find a place to eat, which was Burger King. Burger King sells beer here in Spain, and their french fries are way bigger and tastes much better than in Norway. I actually stayed longer in Glories because I went to Disney Store and Carrefour. Their Carrefour is actually pretty big that it reminds me of Costco, well maybe not as big as Costco.

My plan was to actually go to Park Güell, Casa Batlló and Casa Milà. So after Glories I went to Park Güell. I walked all the way from Glories to the park, which was exhausting since the road was uphill. I did find the park after a while, but I was a bit disappointed. There was an entrance ticket to the best part of the park. I bought a ticket for the 7PM entrance since the 6:30PM was full. I asked the ticket guy since when they started with this whole ticket thing, and he said they did it since last year. It was a political decision it seems. Since I had half an hour to kill, I went around the park where it was free to roam.

When it was finally my time to go in I went it, all I have to say is wow. It is seriously so nice there and the view is amazing.

After the park I went to find Casa Batlló and Casa Milà, but it turned out they were both closed 🙁

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *