LONDON Day 2

Categories Travels

I dag startet dagen våres litt senere enn planlagt.  Vi var ihvertfall ganske slitne da vi la oss i går.
Det første vi gjorde da vi våknet var å pakke tingene våres og gjøre oss klare.  Deretter satte vi kursen mot Minuit Moins 7  for å hente mine Louboutin som jeg leverte for reparasjon i februar.

Vi hadde ikke hatt frokost enda, men vi ble fristet av noen gode sjokoladekaker.  Vi ventet med å spise de til vi fikk sittet på banen fordi vi ville nyte ”frokosten” vår.

Kaken som er en fudge var innmari god, men vi ble jo ganske kvalm av den at vi ikke klarte å spise den opp.
Vi gikk av på King’s Cross og skulle ta noen bilder ved Platform 9 3/4. Det vi ikke forventet var den lange køen! Da jeg var der i 2011 så var det ikke noen kø i det hele tatt! Vi sto på kø da 😛 Det ble vår tur etter hvert og vi måtte posere osv med skjerf og stav. Bildene kunne vi se og kjøpe på Harry Potter butikken.  Bildet mitt var så tragisk at jeg ikke kjøpte det, men kjøpte meg et par suvenir.

Vi hadde fortsatt ikke spist ordentlig mat,  så vi dro til Covent Garden for å besøke Shake Shack.  Det var kanskje ikke det beste opplevelsen for venninnen min. Maten min ble ferdig før hennes,  og det er vel ikke så hyggelig det.  Da jeg hentet maten hennes virket det som at den dingsen som sier at maten er ferdig var ødelagt.
Fra Covent Garden gikk vi til Mable Arch. Ja vi gikk. Vår siste stopp var nok Primark der vi kjøpte noen klær i det siste liten.  Vi hadde egentlig planlagt å dra fra Liverpool Street til flyplassen kl 16, men det skjedde ikke.  Vi var på toget til flyplassen rundt kl 17.

Stanstead flyplass har forandret seg siden sist gang jeg var der. Vi gikk rundt flyplassen og letet etter mat som vi fant på Itsu.  De har en av de beste froyo som jeg har spist!
Da jeg var på flyet var jeg så sliten at jeg sov gjennom hele turen.
Nå skal jeg hjem,  pakke ferdig min koffert til i morgen dusje og kanskje sove!


 

//Our day started later than planned. We were very tired when we slept last night.

The first thing we did when we woke up was pack our things and make ourselves ready. After finishing everything we went to Minuit Moins 7 to get my Louboutin that I got repaired back in February.

We didn’t have any breakfast yet, but we found sa place which sold good chocolate cakes. We waited until we could sit on the tube before eating the cake. We wanted to savour our ”breakfast”.

The cake which was a fudge was so good, but it made us want to puke so we did not eat it all. We went to King’s Cross to visit Platform 9 3/4. We did not expect a long queue! Back when I was there in 2011 there weren’t any queues. We went and stood in line anyways. When it was out turn they wanted us to pose with a want and a scarf. My picture was so ugly that I did not take it as a souvenir. I did however buy some other stuff from the Harry Potter Store as a souvenir.

We still haven’t eated real food for the whole day though, so we went to Covent Garden to visit Shake Shack. It was not the experience I wanted for my friend. My food was done way before hers. When I went to get her food, it seems like the thing that notifies her that the food is done was broken.

From Covent Garden, we decided to go to Marble Arch. Yes we walked. Our last stop though for the trip was Primark to buy the last minute shopping. We actually planned on leaving Liverpool Street to the airport at 4PM, but that did not happen. We were at the train to the airport at 5PM.

Standtead airport has changed a lot since I last was there. We went around the airport and found Itsu. They have one of the best froyos I have eaten. When I was on the plane I was so tired that I slept through the whole trip.

Now I am going home, pack my luggage for tomorrow, take a bath and maybe sleep!

1 kommentar

1 thought on “LONDON Day 2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *