Unlucky lucky day

Categories Blogg

I dag var jeg våken tidlig, sånn type 6 tidlig dette fordi jeg skulle på jobbe 8:30. Jeg planla slik at jeg skulle være på jobb 10 minutter tidligere, men da jeg gikk ut av huset klarte jeg å glemme proteinbarene som jeg skulle spise senere. Det endte opp med at jeg bestemmte meg for å bare ta toget som skulle gjøre at jeg var akuratt på jobben min. Jeg hadde uflaks fordi i det jeg ankom stasjonen ble det annonsert at toget var 15 minutter forsinket. Jeg hadde muligheten til å ta toget som hadde avgang 10minutter etter toget mitt, men jeg vi blitt forsinket uansett. Toget jeg tok hadde samme ankomsttid som banen jeg skulle ta hadde avgangstid fra National. Jeg ringte jobben med en gang for å fortelle situasjonen min. Heldigvis var det en annen som kunne ta over vakten min dersom jeg ikke rakk banen. Drev å stirret på infoskjermen på toget og håpet på at det ikke ville være forsinkelser. Da den endelig ankom National sprintet jeg fra togstasjonen til tbanestasjonen, og til min stor glede så kom jeg på stasjonen før banen som gjorde at jeg rakk jobben min.

Da jeg hadde min første pause satt jeg proteinbarene mine på kjøleskapet slik at de ikke ville bli dårlig. Planen min var at jeg skulle hente den etter min siste pause. Gjett hva jeg klarte å glemme igjen. Må også nevnes at jeg hadde ikke så mye tid på meg etter jobben dette fordi i følge Ruter.no hadde jeg kun 5 minutter på meg til å rekke banen til trening. Planen min var å skifte fra uniform til treningstøy i løpet av de minuttene, men den gjenglemte baren forandret jo alt. I en av mine småpauser langt fra der hvor kjøleskapet var tok jeg på meg treningsstøy som skulle være under uniformen. Dette for at skiftingen skulle bli fortere. Deretter drev jeg å tenkte på om hvordan jeg skulle hente barene, og jeg kom opp på å bare sende sms og si at jeg blir forsinket med 15 min, sånn i tilfelle jeg ikke rakk banen.

Da jeg var endelig ferdig på jobb løp jeg til toalettet som var på stasjonen og tok av uniformen og stappet de inn i sekken. Deretter løp jeg opp til der hvor kjøleskapet var, vanligvis tar det mellom 2-3 minutter å gå fra stasjonen til hovedbygget til jobben min. Jeg hentet proteinbarene og så at klokka var 16:35, banen jeg skulle ta skulle gå 16:36, men jeg vet jo at den banen der har noen småforsinkelser. Jeg sprinta så godt jeg kunne, og heldigvis rakk jeg banen! Jeg var faktisk på platformen før banen kom. Fikk ihvertfall hvilt i ca 20 minutter før jeg måtte løpe oppe bakken for å dra til treningen. Da jeg kom så var jeg faktisk bare 2 minutter forsinket, de hadde ikke startet en gang.

Dere tenker sikkert ”alt det der for noen protein bars”, men de synes jeg hjelper mye med protein rett etter trening.

Ellers så var jo resten av dagen ganske grei da. Har drevet å redigert utseende til bloggen. Sliter fortsatt, men vil at den skal se fin ut.

 

 

 

 

// I woke up early today, like 6AM early because I had work at 8:30AM. I planned my trip so that I would arrive 10 minutes early to work, but as soon as I left the house I realized that I forgot my protein bars. It ended up with me just deciding to take the train that would arrive just in time for my work, but guess what it was 15minutes late. I did have the opportunity to take the train that departs 10 minutes after my train. The only problem was that I would be late to work, as when the train arrives the metro that I am supposed to take would have departed. I called people from work immediately to tell them of my situation. Luckily we have people on call if ever stuff like that happens. Throughout the whole trip I was staring at the timetable and hoped that the train I took would not have any delays. When the train arrived at Nationaltheatre I sprinted as fast as I could. To my surprise I actually arrived before the metro which I was supposed to take originally.

During my first break I place my protein bars at the refrigerator of our main office. My plan was to get it after lunch break, but guess what I forgot to take? The protein bars again.I should mention that I don’t really have a lot of time to get the bars after finishing work. It is because I also have a 5PM training, and I finish 4:30PM. In order to reach the 5PM training I would have to take the 4:35PM metro. My original plan was to use those 5 minutes to change into my training attire, but the forgotten protein bar changed it all. During one of my small breaks, I put on my training clothes underneath my work uniform, I must also mention that I was far away from where the refrigerator was when I had a small break. I kept on thinking though how I could manage to get the bars within those 5 minutes. I ended up sending a text message to the leader of the gym informing him that I would be around 15 minutes late, just in case I couldn’t take the metro.

As soon as I finished work I ran to the bathroom located at the station, and took off my uniform. I sprinted to the main building immediately after changing and retrieved my bars. When I looked at the time it was already 16:35, it usually takes between 2-3 minutes from the main building to the station. I sprinted again, hoping I would reach the train. I knew that the train always had some minor delays. Guess what I arrived before the metro arrived. I got to relax for about 20 minutes before sprinting uphill to the training location. Surprisingly I arrived just 2 minutes late, and they hadn’t even started yet when I arrived.

You’re probably thinking ” All that for some protein bars?”, well protein bars helps my body especially after training. Other than my small almost misfortunes the rest of the day went pretty well.

I have been working on the design of my blog, it is a bit difficult for me as I don’t really have any experiences. I do want a blog that is pleasing to the eyes.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *