Nice 2014

Categories Travels

Min aller siste reise for 2014 var til Nice første uken av september. Jeg har aldri vært i Nice før, hvorfor jeg valgte Nice vet jeg heller ikke. Det var på en måte en spontanttur. Elsker sponanttur jeg 😀

Jeg booket leiligheten via Booking.com og leiligheten het  Adagio Aparthotel. Hotellet lå på Promenade des Anglais også var stranda bare  noen få meter fra hotellet. På vei dit fra flyplassen tok jeg taxi og jeg mener at jeg ble lurt. Taxisjaføren tok mer enn det det egentlig skulle koste. På vei tilbake til flyplassen tok jeg buss som kostet meg rundt ?3 i motsetning til ?30 som taxi turen kostet meg!

Likte faktisk aparthotellet. Fikk en som var ganske stor og romslig. Det jeg likte var at man hadde sånn gitter på verandaen som man kunne sette ned på kvelden slik at det var mørkt inne i leiligheten tidlig på morningen. Likte også at det var en sofaseng i tillegg til å ha vanlig seng på soverommet.

Jeg gikk stort sett fra hotellet til byen som tok rundt 30min, noen ganger tok jeg bussen som koster ?1,50 per tur. Må også nevnes at det kostet  også ?1,50 fra Nice til Monaco, men turen tar 30 minutter.

Jeg dro også til Monaco siden jeg har alltid ønsket å dra dit siden jeg var liten. Må si at jeg var ganske skuffet da jeg så Monaco, hadde store forventninger. I Monaco dro jeg til akvariet de hadde der, og likte det. På vei tilbake til Nice tok jeg tog siden bussen var ganske full allerede og jeg ville ikke stå i 30 minutter. Toget kostet Euro5 eller noe og tok ikke så lang tid. Må også nevne at på vei tilbake fra akvariet til busstasjonen så så jeg Princesse Caroline av Monaco. Det var helt tilfeldig!

Smakte escargots for aller første gang i Nice, og det ønsker ikke jeg å spise igjen. Jeg var også overrasket over at det var masse stein i stranda der, litt ubehagelig når man skal sole seg og gå barbeint. Jeg ble vant til det etterhvert. Jeg var faktisk heldig at det var fint vær i Nice de dagene jeg var der fordi på vei til flyplassen begynte det faktisk å regne 😀

Videoen nedenfor så jeg bare helt tilfeldig da jeg døgna en kveld, husker å ha tenkt “er dette fra 90tallet?”, nei var faktisk ikke det. Eneste grunnen til at jeg husker sangen i det hele tatt er på grunn av ordet monokini.

//My final trip for 2014 was in Nice around the first week of September. I have never been to Nice before, as to why I chose that place I don’t really know. It was in a way a very spontaneous trip and I love spontaneous trips 😀

I booked an aparthotel via Booking.com and the name of the place was  Adagio Aparthotel.The hotel was located in Promenade des Anglais which is just a walking distance to the beach. On the way to the hotel I got tricked by the taxi driver. He asked for way much money than what it would really cost, the trip took 10 minutes. So on my way back to the airport from the hotel I just took the bus which cost me around ?3 or less.

I actually liked the aparthotel, it was pretty big and spacious. It had these blinds on the veranda which were perfect if you want to sleep in in the morning as it blocks the sun and keeps the room dark. I also liked that there was a sofabed along with a bed on the bedroom.

As mentioned earlier I enjoy walking, so I usually walked from the hotel to the city centre. It took about 30 minutes or so, but I did also take the bus. One way ticket there costs ?1.50, it even costs the same from Nice to Monaco which is about 30 minutes or an hour from Nice.

As a child I always dreamt of visiting Monaco. I was mildly disappointed when I got there as my expectations were very high. I did some sightseeing there and also went to their aquarium which is pretty nice. I did not take the bus back to Nice, because the bus was pretty full and I did not want to stand for 30 minutes or an hour. I took the train instead which cost me around ?5 and  it saved me some time as well. I just have to mention this, on my way to the train station I walked past Princess Caroline of Monaco. It was also just pure coincidential, but I was very happy.

I also got a taste of escargots for the very first time in Nice. It is a meal I do not wish to eat again.
The video above is something I saw randomly on tv when I couldn’t sleep back in Nice. When I first saw it I thought “is this from the 90s?”, it wasnt. The only reason that I remember the title of the song is because of the repetition of the word monokini.

#Nice #FrenchRiveria #Monaco #princessCaroline #PrincessCarolineofMonaco #escargots #bookingcom

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *